רם כהן
רם כהןPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, פנה לשר החינוך בדרישה לפטר את רם כהן, מנהל בית הספר 'תיכונט' ע"ש אלתרמן בתל אביב ששיבח את המחבלת עאהד תמימי מנבי סאלח וקרא לשחרורה.

בראיון לערוץ 7 אומר בן שם כי אדם כזה אינו ראוי להיות מנהל תיכון בישראל. "אני מזועזע מהפוסט הזה, בזמן האחרון כולם מרשים לעצמם לחבוט בצה"ל ואני חושב שאדם כזה לא ראוי להיות מורה ומחנך - ועל אחת כמה וכמה מנהל תיכון בישראל".

"אדם שהדעות שלו כאלה והוא מודיע אותן בפומבי, לא יכול לחנך תלמידים לפני גיוס. אני חושב שטוב יעשה שר החינוך - ואני פניתי אליו - אם ישעה אותו מכל פעילות חינוכית", הוסיף בן שם.

לדבריו, להפוך את תמימי לגיבורה זו חציית קו אדום מצד כל אדם, במיוחד אם הוא איש חינוך. "לכל אחד מאיתנו יש דעות והוא יכול לחשוב מה שהוא רוצה וזו זכותו. אבל ברגע שאתה מורה ומחנך בישראל ואתה יוצא בגלוי לטובת הבחורה הפלסטינית הזאת, שמה שהיא עשתה זו פגיעה בחיילי צה"ל שלא הגיבו, ובעצם היא פרובוקטורית שחיפשה שיצלמו אותה כשהיא מרביצה ושהחיילים יחזירו לה. אדם כזה שמשבח אותה לא ראוי שיהיה מורה ומחנך בישראל".

ח"כ מירב בן ארי (כולנו), חברת ועדת החינוך, מסרה לערוץ 7 בתגובה לדברי מנהל "תיכונט" בת"א בעניין עאהד תמימי כי "לאחר שסירב להשמיע את המנון התקווה בטקס יום הזיכרון, הקריא עדויות של ארגון 'שוברים שתיקה', שוב נשמעה התבטאות אומללה ומיותרת של רם כהן".

"עובד ציבור ואיש חינוך שאמור לשמש מודל לחיקוי בפני תלמידיו, מנצל את מעמדו באופן קבוע להסתה נגד חיילי צה"ל. אינני יודעת איך אדם כזה הוא מנהל ומחנך בישראל. אני קוראת לשר החינוך, נפתלי בנט, לבחון צעדים חמורים בעניינו", הוסיפה בן ארי.