ח"כ מנחם אליעזר מוזס
ח"כ מנחם אליעזר מוזסצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ מנחם אליעזר מוזס הבהיר הערב (ב') במליאת הכנסת כי במידה וחוק מענק לרוכשי דירה יד שניה לא יקודם - סיעתו תשקול להתנגד לתקציב המדינה בקריאה שניה ושלישית.

"אם הקואליציה לא תתמוך בחוק שלנו, מענק לרוכש דירה שניה, לא נתמוך בתקציב בקריאה השניה והשלישית", אמר.

מוקדם יותר מחה ח"כ ישראל אייכלר בפני מליאת הכנסת על מה שכינה "ההתעלמות הבוטה של הממשלה מצרכי הדיור של המגזר החרדי".

"המדינה, האוצר, העיריות, חברו יחדיו למנוע מזוגות צעירים חרדיים לאלפים ורבבות את כל תכניות הסיוע לדיור. יש שאומרים שגם התכניות לשאר המגזרים לא מבוצעות. האמירה הזו איננה מספקת אותנו, אנחנו רוצים שכן יהיו דירות לכולם", טען אייכלר.

"לא יתכן שכל תכניותיו של השר כחלון וועדות הדיור שלו מתעלמות ביודעין ובכוונה תחילה מרבבות חרדיים. גם בבית שמש שיש שם דירות לחרדים זה משום שבמשך שלושים שנה ניסו למכור דירות בצורה כזו שרק החרדים יישארו בחוץ. משרד השיכון בעבר עשה את כל הפשעים האפשריים - כולל הפרות חוק - כדי לבטל מכרזים שחרדים זכו בהם. עכשיו, אחרי שהמחירים התייקרו מאוד, כבר אין להם ברירה כי החילונים לא באים לבית שמש. אבל המחירים כל כך גבוהים, כמו גם מחירי הפיתוח, שזה כבר לא בהישג יד של רוב הזוגות הצעירים לקנות שם.

לדבריו, אין אף מקום אחר שמיועד לחרדים שמשרד האוצר נותן שם מחיר למשתכן. "בירושלים הייתה מזימה לבנות אלפי דירות ללא סוכה המתאימים לחרדים כדי להדיר אותם. זה קרה עכשיו ממש. היו זמנים שהמדינה הבינה שהקרקעות שנכבשו ב-48 וב-67, או קרקעות שנתרמו יהודים תמימים שרצו לגאול את הארץ, נועדו לכל יהודי באשר הוא יהודי ולכל אזרח באשר הוא אזרח. היום מפלים בין יהודים ליהודים על רקע דתי.

"אפילו היום, תחת כהונתו של השר כחלון שבאמת ויתר על ספסרות בקרקע לא דאגו לציבור החרדי. אני מאשים את המשטר האנטי חרדי בהתעלמות מצרכי הציבור היהודי הנאמן ביותר. אין דיור למשתכן שמאפשר דירות לציבור החרדי. אין תכניות דיור אחרות שמתאימות לחרדים''. הצעתו של ח"כ מוזס וחברים אחרים לסייע בדירות 'יד שניה' גם היא לא התקבלה.

אייכלר סיים את נאומו במחאה נגד מה שכינה 'שלטון הפקידים': "אני רוצה למחות על כך. אנחנו לא תמימים ולא טיפשים. אנחנו יודעים שיושבים בממשלה פקידים שלא רוצים לעזור לחרדים בדיור. הדור שלנו, והדור הבא, לא ישתקו לכם על כך".