אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עשרות ראשי ישיבות, רבנים וקצינים במיל', שלחו היום (רביעי) מכתב לשר הביטחון ובו מחאה נגד התבטאויותיו כלפי רבנים מובילים שמתחו ביקורת על סוגיית גיוס בנות לצה"ל.

"אנו מוחים נמרצות בפניך על הדברים שאמרת כנגד הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף שליט"א וכנגד הרב שלמה אבינר שליט"א והרב שמואל אליהו שליט"א. יש לרבנים חובת דיבור ופסיקת הלכה לפחות כמו שיש לכל איש ציבור אחר חופש להביע את דעתו", כתבו הרבנים במכתבם.

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

הם הוסיפו כי "חובת דיבור ופסיקת הלכה של הרבנים היא נשמת אפה של היהדות. בכל הדורות לא היה יכול שום רב לוותר על החובה לפסוק הלכה לפי דרכה של תורה. נבחרנו להביע את עמדת ההלכה ולאומרה לצבור. מי שלא עושה כן מועל בתפקידו".

"אנו עומדים כולנו כאיש אחד אחרי הרבנים שאמרו את דעתם, ולא ניתן לשום אדם לפגוע בהם", סיכמו הרבנים את מכתבים.

על המכתב חתומים בין היתר רבני הערים של ירושלים, נס ציונה, קרית מוצקין, עכו, ירוחם, קרית שמונה, קרית גת.

מוקדם יותר, תקף השר ליברמן את הרבנים שמתחו ביקורת על פקודת השירות המשותף.

''כל מי שלא מקבל את המציאות שרק המפקד נותן את הפקודה- אין לו מקום. אני בצורה הכי ברורה הבהרתי שגם הרבנים שמנסים לערער על המציאות הזו לא תהיה להם דריסת רגל בצה"ל, זה לא יכול להיות", אמר ליברמן בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי.

''זה נקרא ממש לערער את יסודות הבניין שכולנו חיים בתוכו, זה ממש כאילו לחתור מתחת לאושיות של כל המדינה הזו. צה"ל זה לא עוד צבא, זה צבא העם במלוא מובן המילה ואי אפשר להתפשר, אסור להבליג, אסור לשתוק וצריך בצורה הכי ברורה למנוע מהרגע הראשון", הדגיש שר הביטחון.