מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר

מנכ"ל מועצת יש"ע, שילה אדלר, מברך על ההחלטה הצפויה של הממשלה ביום ראשון הקרוב - להסדיר את חוות גלעד, ומתייחס גם ליחסים בין ראשי ההתיישבות ביו"ש לבין שר הביטחון אביגדור ליברמן.

''ביום ראשון הקרוב ממשלת ישראל תאשר סוף סוף את חוות גלעד", אמר אדלר בראיון לערוץ 7, ''זה אירוע היסטורי שמאשרים ישוב בארץ ישראל. חוות גלעד הוקמה לזכרו של גלעד זר שנרצח שם ואין סמלי מזה שעכשיו הממשלה באיחור די גדול מאשרת את המקום הזה".

לדברי אדלר ישנם יישובים צעירים נוספים ביו"ש שממתינים להסדרה, ולא צריך לחכות לפיגועי טרור כמו הפיגוע שבו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, כדי להסדיר את היישובים.

"ממשלת ישראל צריכה ליזום, יש חלון הזדמנויות נדיר של ממשלה ימנית וחוסר פרטנר פלסטיני ועם תמיכה אמריקאית, וזה הזדמנות של ראש הממשלה לעשות דוח חדש שיהפוך את הדוח של טליה ששון ללא רלוונטי''.

גורמים רבים במחנה הלאומי מבקשים לנכס לעצמם את ההסדרה של חוות גלעד, אך אדלר לא רואה בזה בעיה: "מבחינתנו שכולם יקבלו את הקרדיט - ביבי ליברמן ובנט, וכולם שותפים לדבר הזה. צריך להסתכל קדימה.

"יש דוח מפורט שאפשר לאשר כמה שיותר ישובים. אנחנו בתקופה שאני לא יודע אם תחזור ולא צריך לחכות לשום רצח. יש עוד 24 ישובים שאפשר לאשר וזה הזמן״.

אדלר מספר על קשר טוב בין מועצת יש"ע לשר הביטחון, ''יש דברים שאנחנו לא מסכימים בעיקר בתחום המדיני אבל יש דברים שאנחנו רואים אותם עין בעין כמו התוכנית הגדולה שלו למרכיבי הביטחון בהתיישבות שכוללת הכל. מה שחסר שם זה את הכסף.

"אנחנו קוראים לשר הביטחון, שר האוצר וראש הממשלה - שימו תקציבים למרכיבי הביטחון, זה החיים עצמם. בצפון יש תוכנית שעלותה 15 מיליארד ש''ח ואין תוכנית כזאת להתיישבות. צריך תוכנית של 2-3 מיליארדים כדי לתת תשתיות ומרכיבי ביטחון, ונהיה במקום אחר''.