חיילות בתרגיל
חיילות בתרגילצילום: הדס פרוש, פלאש 90

תלמידיו של הרב יגאל לוינשטיין, מראשי מכינת "בני דוד" בעלי, עמלו בשבועות האחרונים על חוברת הסברה שתביא לציבור את עמדתו הברורה של הרב ביחס לפקודת השירות המשותף בצה"ל.

לדברי התלמידים, העליהום התקשורתי על הרב לוינשטיין מנע מאזרחים רבים להבין את עמדותיו. לאחר ששר הביטחון ופוליטיקאים מהשמאל ניסו לפגוע בחופש הביטוי של הרב, מפרסמים תלמידיו חוברת המבוססת על שיעוריו המלאים.

"בצבא מתרחש תהליך, שלצערנו הרב פיקוד הצבא שותף לו, של הטמעת האג‘נדה של טשטוש המינים והזהויות, מבית היוצר של הפמיניזם הרדיקלי שמטרתו למחוק זהויות. אילולי היו הדברים כתובים במפורש, היינו ודאי אומרים שאלו הן אגדות אורבניות", נכתב בחוברת.

"עד התקופה האחרונה היה ניתן לחשוב שכל המתיחות סביב שירות מעורב נובעת מכך שהצבא מנסה לנצל את כח האדם העומד לרשותו בצורה המיטבית. הועדה שפקחה על יישום הפקודה הקודמת, פקודת השילוב הראוי, עבדה מתוך נקודת מוצא שבצה“ל משרתים גם גברים וגם נשים וצריך לעשות זאת בצורה
הטובה ביותר.

''עם הזמן נכנסות לצבא המון טכנולוגיות חדשות, ונוצרים המון תפקידים שנשים לא רק יכולות למלא אלא הן עושות זאת הרבה יותר טוב מגברים. לכן צריך למצוא את האיזונים הנכונים כך שבצה“ל יוכלו לשרת גם גברים וגם נשים, גם דתיים וגם חילוניים".

להורדת החוברת המלאה לחצו כאן

בפרק נוסף בחוברת מוסבר כיצד הפמיניזם הרדיקלי פוגע במוסד הנישואין, "השלב הראשון של הפמיניזם, שפתח בפני הנשים את האפשרות לצאת מביתן ולהביע את כשרונותיהן, לא בהכרח עמד בסתירה לבנין הבית.

"אולם בשלב השני הפמיניזם התחיל לדרוש לא רק שוויון הזדמנויות אלא גם שוויון תוצאות – שנשים לא רק תקבלנה הזדמנות שווה להזדמנות של הגברים אלא גם תגענה להישגים שווים לאלה של הגברים. הן מעריכות את עצמן בהתאם למודל של הגבר המערבי המצליחן, זה שעושה קריירה. וקריירה לא הולכת עם בית. ואכן, הלוחמות הפמיניסטיות הבולטות אינן נשואות.

"התוצאה של זה היא שהאישה המודרנית נקרעת בין הרצון-להצליח ובין הרצון- לבנות-בית. בעולם המערבי, התא המשפחתי משלם מחיר כבד מאוד על הדחף של האישה לקריירה. כדי להספיק לממש את עצמן ולעשות קריירה נשים דוחות את גיל הנישואין (אם בכלל) מביאות ילדים לעולם בגיל מאוחר יותר (דבר המביא בעיות פריון קשות) ובמספר מינימלי כדי להקטין את ההפרעה לעשיית הקריירה. אחרי כל אלו, התא המשפחתי פעמים רבות לא מצליח לשמור על יציבות, מפני שכששני אנשים מתחרים ביניהם מי יצליח יותר, אין להם זמן לילדים שלהם ואף לא אחד לשני, וככה לא יכול להבנות בית – כך לא יכולה להתקיים זוגיות ובוודאי שלא ניתן לגדל ילדים.

"התוצאה היא שהעולם המערבי סובל משיעורים של 70 אחוזים ומעלה של גירושין, וישנן מדינות שבהן מתפתחת תופעה חדשה: מראש לא מתחתנים. היאוש ממוסד הנישואין הוא כה גדול כי הוא לא מצליח לעמוד במבחן. המירוץ אל ההצלחה מפרק את מוסד הנישואין".מכל מקום הושג הישג חשוב: מצבא הגנה לישראל הוסר הכתם של פקודה שמכריחה אדם דתי לעבור על אמונתו. יישר כחם של מי שפעלו לשם כך

בסוף החוברת מוסבר כי הסוגיה חורגת הרבה מעבר לחיילים הדתיים. "עד היום הצבור הדתי לאומי עסק בעיקר בשאלת ההשפעה של פקודת השירות המשותף על החייל הדתי.

''התחולל מאבק גדול שאיחד את כל רבני הציונות הדתית (באופן די נדיר) סביב האמירה שאי אפשר לכפות על חייל דתי לשרת באופן שיחייב אותו לעבור איסורים. לאחר שנה שלמה של מאבק התקבלה איזו נוסחת פשרה שאמנם היישום שלה בפועל הוא כמעט בלתי אפשרי, והיא דורשת מחיילים וקצינים דתיים לעמוד על שלהם מבחינה דתית בסוגיות שנחשבות בחברה לנושאים רגישים.

''מכל מקום הושג הישג חשוב: מצבא הגנה לישראל הוסר הכתם של פקודה שמכריחה אדם דתי לעבור על אמונתו. יישר כחם של מי שפעלו לשם כך. אבל התהליך העמוק יותר שקיים כאן הוא התהליך שראינו – הטמעת האג‘נדה של טשטוש המינים והזהויות, מבית מדרשו של הפמיניזם הרדיקלי המבקש למחוק זהויות. וזה כבר תהליך הרבה יותר בעייתי לכלל החברה בישראל. האם נשכיל להתמודד עימו?".