הרב יענקי הורוביץ
הרב יענקי הורוביץצילום: שניאור שיף

הרב יענקי הורוביץ, רב חרדי-חסידי מניו יורק, שמנהל שנים רבות מאבק בפדופילים בקהילה החרדית בארה"ב, משיק בימים אלה בישראל ספר מצויר לעידוד חינוך למוגנות בקרב ילדי הציונות הדתית.

בימים האחרונים נפגש הורוביץ עם שורה של רבנים בציונות הדתית וקיבל את ברכתם ועידודם לפעילותו.

בין היתר נפגש הורוביץ עם רבה של צפת הרב שמואל אליהו ורבה של שהם ויו"ר רבני צהר הרב דוד סתיו.

בפגישה שהתקיימה בלשכתו של הרב סתיו בשהם ביום חמישי האחרון, ציין הרב סתיו כי הציונות הדתית רוצה לחנך את ילדיה בצורה שמאפשרת להם "להאמין, לבטוח ולהיות פתוחים לעולם, אבל גם להישמר מהסכנות של אותו העולם".

הרב סתיו הודה שבקהילה הדתית טרם למדו כיצד להתמודד עם פגיעות מיניות בילדים והדגיש כי הספר של הורוביץ הוא "דוגמה נפלאה" על המאמץ הנכון שיש לעשות בכיוון הזה. הספר "ראוי להיות חלק מכל בית ישראלי שרוצה לחנך את ילדיו לאתגרי ההווה והעתיד", אמר הרב סתיו.

בפגישה עם הרב אליהו בלשכתו בצפת, ציין הרב אליהו את החשיבות של השתתפות מנהלי בתי הספר בפרויקט העלאת המודעות לפגיעות מיניות. הוא בירך את הרב הורוביץ על היוזמה והוסיף, "אני מאוד מחזק אותך. זה מאד חשוב, מצווה חשובה".

שם הספר החדש הוא "לבטח - יודעים להיזהר ולהישמר". הספר נועד לפתח ערוץ של הידברות בין הורים וילדים בנושא הרגיש. לשם כך נבנה הספר על בסיס טקסט פשוט וברור, עם איורים מתאימים שנועדו להעביר את המסר.

הספר, שנכתב במקור באנגלית ונמכר כבר בכ-50,000 עותקים, הצליח לשנות לגמרי את השיח בנושא כה חשוב ורגיש בקהילות חרדיות בארה"ב ובאירופה. הגרסה החדשה מותאמת לציבור הדתי לאומי: כך, לדוגמה, האמא מופיעה עם מטפחת וסנדלים והאבא חובש כיפה סרוגה.

יצוין, כי לספר קיימת גרסה ביידיש אשר הצליחה אף לחדור באלפי עותקים לקהילות החסידיות של סאטמר וסקווירא, הנחשבות לשמרניות ביותר ולרגישות לשיח בנושאים מסוג זה.

הרב הורוביץ מציין כי "הספר נמכר בארץ במחירי עלות והוא פרויקט שנועד נטו לתועלת הציבור. פגיעות מיניות בילדים הן כיום מגפה של ממש ולכן עלינו כהורים לתת לילדנו את הכלים להיזהר ולהינצל מכך, בדיוק כפי שאנו נותנים להם כלים להיזהר מסכנות רבות אחרות. מהבחינה הזאת אני מקווה שהספר יהווה הקדמה של תרופה למכה ויסייע למשפחות דתיות בארץ לשמור על ילדיהן, כפי שסייע לעשות כן לעשרות אלפי משפחות בארה"ב".