ברק אובמה
ברק אובמהצילום: רויטרס

יהודים בארה"ב, כולל כאלה המזוהים עם השמאל, מתקשים להתאושש מאז חשיפת צילום בו נראה הנשיא לשעבר, ברק אובמה, עם המנהיג השחור האנטישמי לואיס פרחאן, ראש ארגון "אומת האיסלם".

התמונה צולמה ב-2005 ונחשפה לראשונה בשבוע שעבר ע"י האיש שצילם אותה. לדבריו, נמנע מפירסומה בזמן אמת משום שהופעלו עליו לחצים שלא לעשות זאת.

אובמה צולם מחייך למצלמה לצד פרחאן באירוע של שדולת השחורים בקונגרס.

פרופ' אלן דרשוביץ מאוניברסיטת הרווארד אמר שלא היה תומך במסע הבחירות של אובמה לנשיאות ב-2008 לו ראה את הצילום שלו עם פרחאן, והליגה נגד השמצה – המזוהה עם קו שמאלי חזק – קוראת לאובמה לגנות את פרחאן.

ארי פליישר, חבר בוועד הקואליציה היהודית הרפובליקנית, ומי ששימש בעבר כדוברו של הנשיא ג'ורג' וו. בוש, דרש לדעת מי הזמין את פרחאן לאירוע של שדולת השחורים.

הוא צייץ את רשימת שמותיהם של 21 חברי קונגרס דמוקרטיים נוכחיים, שהיו חברים בשדולה ב-2005, ופנה לעיתונאים: "מדוע לא לשאול אותם אם זה בסדר לפגוש אנטישמים?"

הצלם, אסקייה מוחמד, אמר שהתמונה צולמה במפגש קבוע שעורכת השדולה השחורה בימי רביעי, ואשר תחילתו פתוחה לקהל הרחב. למיטב זכרונו, פרחאן ופמלייתו נשארו גם לדיון הסגור. אם הדבר נכון, הרי שפרחאן היה אורח רשמי ולא עבר סתם בסביבה.

פרחאן טען לאורך השנים כי היהודים היו אחראיים לסחר בעבדים וכי הם שולטים גם כיום בשחורים באמצעות שליטתם בכלכלה ובתרבות. הוא מכנה את היהדות "בית הכנסת של השטן".