שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הוא אדם רהוט ושופע ביטחון, בעל אופי של לוחם ומיומנות תקשורתית גבוהה מאוד. תכונות אלו הביאו אותו עד הלום.

כשהוא ניצב מול מראיין עויין ברשת זרה, הוא יודע יפה מאוד להשיב מלחמה שערה – גם אם המראיין קוטע אותו ונוזף בו, במקום לשאול אותו שאלות ולתת לו להשיב באופן מכובד.

היכולות האלה לא באו לידי ביטוי מול רינה מצליח, בראיון ב"פגוש את העתונות" במוצאי שבת – לפחות בפרק שנגע לשירות נשים בצה”ל.

מצליח ירתה צרור אחרי צרור: "למה אתה נכנע לרבנים?... אני מדברת על זה שהרבנים מתבטאים בצורה דוחה ואתה משמיע רבע ביקורת ואז מתנצל שמונה מאות פעם... למה אתה מיישר קו עם הקיצוניים? למה אתה לא יוצא נגדם?... למה אתה לא מדבר נגד הרבנים שקוראים לנשים לא להתגייס... שקוראים לרמטכ"ל להתפטר?... תגן על הנשים, לא על הרבנים! תגן על הנשים! אתם הופכים להיות מפלגה של רבנים. יש נשים דתיות שרוצות להתגייס. תחזקו אותן!... (הרבנים) לא מכבדים נשים! הם לא מכבדים נשים!”.

בנט השיב שהרבנים שמתבטאים נגד גיוס בנות הם "שניים או שלושה מתוך כמה מאות", וכי גם אם אינו מסכים עמם, זכותם לומר את דבריהם.

חבל שהסתפק באמירה פושרת. בנט מודע היטב, מן הסתם, לכך שהפרוייקט לגיוס המוני של נשים ליחידות הקרביות הוא פרוייקט נפל. הוא יודע שהדברים נעשים באמצעות הפצה אינטנסיבית של תעמולת כזב, והסתרת נתוני אמת לגבי כשלון המיזם. הוא מבין שאין שום הצדקה להורדת רף דרישות הקבלה ליחידות והנמכת רמת האימונים בהן, רק כדי לרצות את הפמיניסטיות. והוא יודע, מו הסתם, שככל שהפרוייקט הזה יימשך, המוטיבציה של הגברים להתגייס לקרבי תיפגע, כי מבחינתם, אם להיות קרבי זה להיות אישה כמו שזה להיות גבר, אז היחידות הקרביות יסתדרו גם בלעדיהם.

בנט חושש להצטייר כ"חשוך", וחבל. אין שום דבר חשוך בלומר את האמת, האמת יש בה רק אור. לציבור נמאס מהדורסנות של מצליח וחברותיה ומנהיג שיעמידן על מקומן יזכה גם בפופולאריות רבה.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.