חרדה
חרדהצילום:pixabay

ישנן שיטות שונות של טיפול בחרדה, כשהמוכרת ביותר היא זו המערבת שימוש בתרופות. יחד עם זאת, ואת זה כדאי מאד לזכור, נטילת תרופות המיועדות לסובלים מחרדה, עשויה להיות מלווה בתופעות לוואי שונות ואיננה בהכרח מתאימה לכל מקרה. טיפול בצורה טבעית בחרדה, כמו זה המוצע לכם על ידי לאון גרינהאוס, יכול להחליף את התרופות או לבוא לצדן והוא מציע יתרונות רבים, לבוחרים בו. איך הדבר נעשה? איך מטפלים בחרדה בצורה טבעית? על כך ועוד, במאמר הבא.

טיפול באמצעות נוירופידבק

טיפול בחרדה כללית באמצעות נוירופידבק מתחיל באבחון. האבחון הוא שלב מקדים וחשוב מאד לטיפול עצמו על מנת להציע למטופל את המענה המתאים לו תוך התייחסות לבעיה הנקודתית שאותה הוא מעלה. בשלב זה מבצע המטפל בדיקה מיוחדת בשם QEEG, במהלכה נמדדת פעילותו המוחית של המטופל, תוך התייחסות לפעילות המוח של אלה, המוגדרים כאנשים בריאים. בעזרת הבדיקה הראשונית הזו יכול המטפל לזהות את אותם אזורים במוח שפעילותם איננה תקינה ובהתאם להחליט על הליך טיפולי מתאים.

למרות שמקובל מאד לנטול תרופות נוגדות חרדה, פתרון זה איננו בהכרח מתאים לכל אחד ובעיקר לאלה המחפשים דרכים חלופיות, טבעיות. אחת מהשיטות לטפל בחרדה נקראת נוירופידבק, במסגרתה נמדדת בזמן אמת פעילות המוח באמצעות אלקטרודות מיוחדות, המתחברות אל המטופל, וזאת על מנת ללמד אותו לשלוט באותם גלי מוח בעזרת משוב, שאותו הוא מקבל (פידבק). השיטה הזו איננה מערכת תרופות ורכיבים כימיים שונים, המשפיעים על המוח ומאפשרת למטופל לשלוט בעצמו במה שהוא חווה וללמוד דרכים חדשות להתמודד עם אותם אירועים, המפעילים אצלו את מנגנון החרדה.

הטיפול עצמו מתבצע באופן הדרגתי ומתבסס על הרעיון של התניה אופרנטית. המטופל, בעודו מחובר באלקטרודות למכשיר מיוחד, צופה בסרט או במשחק וידאו כלשהו. בכל פעם כשהמכשיר מזהה אצל המטופל פעילות רצויה, מוקרן על המסך אותו סרט או משחק. כשהמוח חוזר למצב החריג ומשתלטת עליו פעילות לא רצויה, מופסק הסרטון או יכולתו של המטופל לשלוט בשלט הווידאו הופכת למוגבלת מאד. כך לאט לאט הוא לומד כיצד לשלוט בתהליך, כיצד לגרום למוח שלו לפעול נכון.

כדאי לדעת

ישנן לצד זה שיטות נוספות העוזרות בהתמודדות עם החרדה, כמו תזונה נכונה, פעילות גופנית, יוגה, מדיטציה הידועות על פי ניסיונם של אחרים כמסייעות. יחד עם זאת, מומלץ מאד, לוודא שפונים אך ורק למומחים, המציעים טיפול בחרדה הידוע כיעיל, כזה שיכול לעזור בהתמודדות עם המצב הלא פשוט. יש לפנות לאנשי מקצוע מנוסים בעלי הכשרה רלוונטית ובמידת הצורך לבחון שיטות טיפול נוספות, שניתן יהיה לשלבן לצד שיטת הטיפול הטבעית.

המאמר בחסות STG אתרי חנות