הרב בן גל (במרכז) כפי שצולם בערב צוות שנערך אתמול
הרב בן גל (במרכז) כפי שצולם בערב צוות שנערך אתמולצילום: מרב אייזנברג

הרב ספי וייל, מנהל חטיבת הביניים בישיבה התיכונית גבעת שמואל, משתף ברשמיו משיעור שהעביר בחטיבה הרב איתמר בן גל הי"ד שנרצח בפיגוע ליד אריאל.

"הרב נכנס בזמן, כולם עומדים", מתאר וייל. ''הרב מסדר את המקום שלו ואת הכיסאות. הוא מדבר על מוטיבציה, מקשר את זה למתחברים, ומבקש להראות סרטון כלשהו ואחר כך להיכנס לגמרא".

"הרב אומר לתלמידים - 'כשאדם רוצה להצליח זה תלוי בו, כשאתה תחליט משהו אתה תצליח'. גם באסיפת הורים גיליתי שיש תלמידים שמצליחים בהמון דברים. צריך להגיד לעצמך 'איתמר אתה יכול'. צריך להגיד את זה לעצמנו - אני מסוגל. מה המוטיבציה שמניעה אותי בבוקר? לפגוש אתכם. לכל אחד יש מוטיבציה שמגיעה ממקום אחר".

הרב וייל ממשיך ומתאר את השיעור בו נכח. "הרב בן גל משמיע את השיר 'כנפי רוח'. הוא עוצר ומסביר את השיר. 'עלה למעלה עלה, טפס! יש לך את הכוחות! אל תתכחש לכוחות שלך שלא יעלמו. דרוש אותם! מה הכוחות שלי, מה אני מסוגל?'".

הוא מספר איך פנה הרב בן גל הי"ד לתלמידיו ואמר להם, "בתחילת שבוע לפעמים אין כוח. זה תלוי במה אתה בוחר להגיד לעצמך. יושבים פה 30 תלמידים, כל אחד אומר משהו לעצמו, אתם חושבים שכל אחד אומר לעצמו את אותו דבר שכולם אומרים אבל זה לא כך. אפילו חולה יכול לרפא את עצמו בעזרת מה שהוא אומר. התחלנו בשיר יהי רצון. התקדמנו לכנפי רוח. אני רוצה שנשמע אותו בהמשך כמה פעמים. שנפנים אותו ונתקדם ממנו".