ח"כ מועלם: אם לא נחיל ריבונות - אין טעם בממשלה הזאת

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי קוראת הערב (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר את קידום הצעת החוק להחלת הריבונות ביו"ש.

בכנס מנהלי הציונות הדתית (בהפקת אשחר וגרופ) שנערך במלון לאונרדו פלאזה ים המלח אמרה ח"כ מועלם כי ''ביום ראשון הקרוב תעלה לוועדת השרים לחקיקה בראשות השרה שקד הצעת חוק להחלת ריבונות ביו''ש. אני מרגישה שאנחנו בנקודת זמן שכולם מבינים שיש להחיל ריבונות.

"בחצי השנה הקרובה המשימה שלנו היא החלת הריבונות ביו''ש, שאם לא כן אני לא בטוחה שיש לנו עוד טעם בממשלה הזאת״, הבהירה ח"כ מועלם.

מוקדם יותר, בראיון לערוץ 7, אמרה ח"כ מועלם ''אנחנו חייבים לגדוע את התקווה של הפלסטינים להקמת מדינה פלסטינית. אם נחיל ריבונות נגיד אמירה ברורה - לא תהיה פה מדינה פלסטינית.

''בסוף אין שר בוועדת השרים לחקיקה או חבר כנסת שיושב בקואליציה שחושב שלא צריך להחיל ריבונות, בטח על שטחי C, אבל אם ראש הממשלה יתן לזה להתקדם - זה אני לא יודעת'', ציינה יו"ר סיעת הבית היהודי.

בתנועת הריבונות מברכים את מועלם-רפאלי על דבריה בכנס ובראיון לערוץ 7. ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, מציינות כי דבריה אלה של חברת הכנסת מהווים המשך ישיר לשיתוף הפעולה והידידות שהיא מקיימת עם התנועה ופעילותה בזירות הציבוריות השונות. "אנו מברכות את חברת הכנסת מועלם-רפאלי על דבריה ורואות בה מודל לעשייה ברוכה ברוח הריבונות בכנסת, ומעודדות אותה לפעול ליישומו של הרעיון בחקיקה ובפועל".

קצובר ומטר קובעות כי צודקת חברת הכנסת מועלם רפאלי כשהיא מטילה את סוגיית הריבונות לפתחו של ראש הממשלה בציינה שכל חברי ועדת השרים לחקיקה וכל חברי הכנסת של הקואליציה תומכים בחזון הריבונות, לפחות על שטחי C. "אנו מאחלות לחברת הכנסת מועלם-רפאלי שתדע לגבש את חברי הכנסת במפלגתה ומחוצה לה לקידום חקיקת הריבונות ולהענקת רוח גבית לראש הממשלה בדרך ליישום המהלך".