בנט בכנס המנהלים של אשחר & more בים המלח

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי, נאם הערב (ג') בכנס מנהלי מוסדות הציונות הדתית שנערך בים המלח, וספד לרב איתמר בן גל הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה ליד אריאל.

בנט סיפר כי שוחח הבוקר עם ראש ישיבת גבעת שמואל בה חינך הרב בן גל, ושמע ממנו שבחים על המחנך הדגול שהיה.

"בכל הפסקה, באופן קבוע, הרב בן גל לא יצא להפסקה אלא החליט לנצל אותה כדי לשבת עם ילדים שמתקשים בלימודים. בהתחלה עבד עם ילדי הכיתה שלו ובהמשך גם עם תלמידים מכיתות אחרות. במקום ללכת לשתות קפה, הוא ניצל את הזמן לטובת העצמת התלמידים שלו.

"פעם אחר פעם כשאנחנו מאבדים אנשים מופלאים, ורק לפני חודש איבדנו את הרב רזיאל שבח הי"ד, אנו נוכחים לדעת שהציונות הדתית היא בית יוצר לערכים של מסירות אין קץ, אהבה גדולה, אמונה ותורה''.

לדברי בנט, ''אמנם אנחנו אוהבים לבקר את עצמנו לא מעט, אך צריך לזכור שהציבור הזה מגדל את ילדיו לשליחות, לאנחנו ולא ל'אני'. אני חושב שזכיתי זכות גדולה. כל מי שנמצא כאן הוא מנהל מוסד, מנהיגים שמובילים מוסדות עצומים בציונות הדתית''.

"כחלק מלקחי הפינוי מגוש קטיף, שיצוין השבוע במערכת החינוך, על הציבור להסיק כי העיסוק בפוליטיקה מהותי לקידום ערכי הציונות הדתית. כוח פוליטי הוא דבר קריטי אם אתה לוקח אותו לדברים ראויים. זו הסיבה שאני מרגיש בנח לבקש עזרה ותמיכה פוליטית".