מרתון ווינר ירושלים בשנה שעברה
מרתון ווינר ירושלים בשנה שעברהצילום: יח"צ

למקומות, היכון, צא! מרתון ווינר ירושלים השמיני יוצא לדרך וכבר הפתעה אחת גדולה הוא מביא איתו. יהיה זה כשמי שייקח חלק במרתון המסורתי והייחודי בין נופיה של עיר הבירה הוא לא אחר מאשר הרץ האגדי למרחקים ארוכים היילה גברסילאסי.

גברסילאסי, המחזיק בשתי מדליות זהב אולימפיות בריצת 10,000 מטר ובארבעה תארים עולמיים באותו מרחק היה הרץ הראשון בעולם שירד מגבול ה-2:04 בריצת מרתון והשתתפותו במירוץ הייחודי מהווה חותמת מרשימה ליוקרתו וחשיבותו של מרתון ירושלים בעיניי העולם כולו.

מרתון ווינר ירושלים 2018 יתקיים השנה ביום שישי כ"ב באדר תשע"ח, ה- 9/3/2018 ויעמוד השנה בסימן 70 שנים להקמת מדינת ישראל.

המרתון כזכור כולל שישה מקצים בהם מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ; מרוץ משפחות (1.7 ק"מ) ומרוץ קהילות חברתי הגדול בארץ (800 מ') שבו צפויים להקדיש את ריצתם כ- 6,000 מהרצים לאחת מהעמותות החברתיות השותפות למרתון.

יצוין כי מסלול המרתון נקבע באופן שהינו סובב סביב אתרי המורשת והאתרים המיוחדים והמרהיבים שהעיר ירושלים מציעה וכן מסלולים מאתגרים בשיפועים לאצנים התחרותיים.

במרתון ווינר ירושלים שיתקיים השנה צפויים להשתתף למעלה מ- 30,000 רצים מהארץ ומחו"ל וההרשמה למקצי המרתון השונים תינעל בתאריך ה-22.02.18, שבועיים מהיום.

"מרתון ווינר ירושלים הינו אירוע ספורט לאומי המושך אליו לא רק משפחות וספורטאים מישראל אלא גם מהווה מוקד לתיירות חוץ", אמר ראש העיר ניר ברקת. לדברי ברקת, "אלפי תיירים מרחבי העולם, מ-50 מדינות מגיעים לחוות את המרתון כאתגר ספורטיבי ויעד תיירותי ומהווה אירוע חובק עולם דתות ושכבות אוכלוסייה. השנה מרתון ווינר ירושלים בסימן 70 שנה למדינת ישראל. המרתון הוא מנוע צמיחה כלכלי לעיר ומכניס מדי שנה לבתי המלון, בתי העסק, מקומות הבילוי ומוסדות התרבות מיליוני שקלים לפרנסתם ולרווחת תושבי ירושלים".

על פי נתוני השנים האחרונות, מרתון ווינר ירושלים הוא האירוע הבינלאומי הגדול בארץ כשזה סוחף אליו מדי שנה למעלה מ 3,000 תיירים ולמעלה מ 10,000 לינות בבתי המלון ברחבי עיר הבירה. עוד עולה מהנתונים כי המרתון מכניס בכל שנה לכלכלת העיר באמצעות בתי המלון, מוסדות התרבות, המסעדות, מקומות הבילוי ובתי העסקים סכום עתק של כ-10 מיליון ש"ח, לפרנסתם ולרווחתם של תושבי העיר.

השנה החליטו בעיריית ירושלים ואגף הספורט לחבר את המשתתפים הרבים שמגיעים מחו"ל ומישראל כולה אל העיר ירושלים באמצעות מיזם חברתי חדש וייחודי. לקראת המרתון השנה הושק מיזם "guest runner" מיזם חברתי חדש שמציע למשתתפים הישראלים לארח בביתם תיירים רצים מהעולם, שיגיעו לקחת חלק במרתון הלאומי של ישראל. מדובר ביוזמה חדשה של עיריית ירושלים ואגף הספורט, במסגרתה תיפתח אפשרות לרצי מרתון מקומיים ובינלאומיים להיכנס לעמוד הפייסבוק של המרתון בשפה העברית או האנגלית, להשאיר פרטים כלליים כמארח או כאורח ואנשי ההפקה ייצרו קשר ראשוני באמצעות המייל בין שני הצדדים בדרך לחיבור הסופי בניהם.

לדברי איציק קורנפיין מנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים, "היוזמה נועדה לאפשר לרצי המרתון מחו"ל לחוות את ירושלים בצורה הכי מיוחדת שניתן, דרך התושבים החמים ומסבירי הפנים שלה. אני מזמין את תושבי ירושלים שעומדים לרוץ במרתון לפתוח את ביתם ואת ליבם ולקחת חלק בחוויה ייחודית של אירוח קולגה לריצה מהעולם".