פריז
פריזצילום: ISTOCK

שוב אכזבה לשוחרי השלום וה"גיוון" באירופה.

הפעם הדמות המאכזבת היא זמרת מוסלמית, מנאל איבתיסאם בת ה-23, המשתתפת בתחרות השירה הטלוויזיונית, “דה ווייס".

איבתיסאם עטויית כיסוי הראש הקסימה את השופטים והקהל עם ביצוע בצרפתית וערבית לשיר "הללויה" של לאונרד כהן היהודי. בזכות המסר של הדו-קיום אותו שידרה, ואולי גם בשל כישרון השירה שלה, נדמה היה שהיא בדרך לניצחון – אך אז התגלה צד פחות חביב שלה.

לאחר ששני מחבלי דאע"ש שחטו כומר בן 85 בכנסייה בצפון צרפת ב-2016, פרסמה פוסט פייסבוק לפיו "המחבלים האמיתיים הם הממשלה שלנו".

בהמשך אותה שנה, לאחר פיגוע הדריסה בניס בו נרצחו 86 בני אדם, קידמה הזמרת תאוריית קנונייה פופולארית לפיה גורם כלשהו מבצע פיגועים כדי שהמוסלמים יואשמו בהם.

"זה הפך לשגרה: פיגוע מדי שבוע!!”, כתבה. “וכמובן שה'מחבל' לוקח עמו את תעודת הזהות שלו. כמובן, כאשר אתה מתכנן משהו מלוכלך אתה תמיד לוקח איתך מסמכים. אל תחשבו שאנחנו טפשים".

בפוסט נפרד תיארה את החברה הצרפתית במילת גנאי גסה, והודיעה שהיא מחכה בקוצר סבלנות לרגע בו תוכל להתרחק מצרפת.

כעת שוקלת רשת TF1 לפסול את איבתיסאם מלהשתתף בתוכנית. “איננו יכולים להשאיר בתוכנית אדם שאמר אמירות בלתי-חוקיות", הסביר דובר הערוץ.

לפני כשבועיים נאלצה חברת הקוסמטיקה "לוריאל" להפסיק את שילובה של מוסלמית עטויית כיסוי ראש מלא – חיג'אב – במסע פרסום עולמי למוצרי שיער. הדוגמנית, אמנה חאן, נאלצה לפרוש ממסע הפרסום, אך לא בגלל העובדה שהחיג'אב שלה מכסה את שיערה לחלוטין, אלא בגלל שהתברר שהיא אנטי-ישראלית ואנטישמית.