זכות גדולה
זכות גדולהצילום: דובר צה"ל

גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים קיים אתמול (רביעי) אירוע לציון 15 שנים להקמתו, בהשתתפות משפחות שכולות, לוחמים ומפקדים נטעו קצינים לזכר נופלי הגדוד.

מפקד גדס״ר צנחנים, סא״ל ישי רוזיליו, אמר כי ״ליחידות הגדס״ר מורשת מפוארת של שמירה על ביטחון המדינה, מורשת זו היא בזכות חברינו לנשק אשר הקריבו את עצמם למען המולדת.

"זו היא זכות גדולה עבורנו לציין 15 שנים של שמירה על ביטחון המדינה בחיק משפחות אלו שלחמו לצידנו והקריבו עצמם למען בטחון ילדינו״, הדגיש המג''ד.

גדס״ר צנחנים הוקם בשנת 2002 במטרה לאגד את היחידות המיוחדות של חטיבת הצנחנים תחת מעטה אחד על מנת למקסם את יכולות היחידות השונות.

לפני הקמת הגדוד - הסיירת, העורב והפלחה״ן (פלוגת חבלה והנדסה) היו יחידות עצמאיות תחת פיקוד חטיבת הצנחנים והשתתפו באין ספור פעילויות ומבצעים אשר על חלקן אין לפרט עד היום.

אורי ורחל, הוריו של סגן פז אליהו ז״ל אשר שירת כמפקד צוות בפלחה״ן צנחנים ונהרג מפיצוץ מטען במהלך מבצע ״צוק איתן״, הגיעו גם הם לאירוע, שם סיפרו ״עושה לנו טוב שממשיכים לזכור את פז. בשבילנו הפלחה״ן הם משפחה מחבקת״.

בטקס המרכזי השתתף מפקד עוצבת האש, תת אלוף ירון פינקלמן, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף משנה יקי דולף, מפקד גדס״ר צנחנים, סגן אלוף ישי רוזיליו ומפקדי העבר של גדס״ר צנחנים.

צילום: דובר צה"ל