העיתונאי בן שפירו: "נשיא ארה"ב סוף סוף אומר את האמת"

העיתונאי היהודי אמריקני, בן שפירו, התראיין בתוכנית "לפני כולם" בערוץ 20 והתייחס ליחסי ישראל-ארצות הברית בעידן טראמפ.

"ישראל צריכה לבנות התיישבות בכל מקום שהיא רוצה לבנות התיישבות וכדאי שתעשה זאת עכשיו", הוא אומר. "אם כהונתו של טראמפ תסתיים והדמוקרטים יתפסו את מקומו, יהיה לישראל קשה מאוד לעשות זאת אל מול חוסר הגמישות האמריקנית.

''לכן זה הזמן עבור ישראל לעשות כל צעד שהיא מקווה לעשות בעתיד הקרוב, מבחינת הכרזה על רצף טריטוריאלי, וסיפוח אזורים שהיו צריכים לספח לפני שנים".

עוד אומר שפירו, "אני לא חושב שהגישה של הפלסטינים לשלום אי פעם השתנתה, אני פשוט חושה שהפראייר בבית הלבן התחלף. לפלסטינים תמיד הייתה את אותה גישה לשלום, והיא להתנהג באלימות ואז להציג רצון לשלום באופן פומבי, הנשיא אובמה היה מוכן להאמין להיגיון הזה ולזכותו של הנשיא טראמפ ייאמר שהוא לא.

"העובדה היא שנשיא ארה"ב סוף סוף אומר את האמת, שהפלסטינים הם בסופו של דבר לא פרטנר לשלום עם ישראל. אני לא יודע אם זה ישנה את ההתנהגות של הפלסטינים באופן דרמטי אבל זה בהחלט ימנע מהם להשיג הישגים פוליטיים משמעותיים במהלך התקופה הזאת.

''זאת לצד העובדה שלסעודים, הירדנים והמצרים לא אכפת כלל מהשאיפות הפוליטיות של מחמוד עבאס ולקמפיין הטרור וההפחדה של הפלסטינים. אני חושב שהאפשרויות של עבאס מוגבלות".

שפירו אמר כי לדעתו מרבית האמריקנים, במיוחד מהצד הימני של המפה הפוליטית, שמחים מאד מיחסו של הנשיא טרמאפ לישראל. "מהצד השמאלי הם מסתכלים על טראמפ כדמות מפלגת, לא משנה מה. המפלגה הדמוקרטית הפכה לשמאלנית יותר בסוגיה הישראלית, הם שקלו לבחור לתפקיד ראש הוועדה הלאומית הדמוקרטית את חבר הקונגרס ממינסוטה, קית' אליסון, שהוא אנטי-ישראלי בגלוי, היה חבר של לואיס פרחאן ונהג להיות בסביבת אנשים מתנועת 'אומת האסלאם'.

"אז הדמוקרטים זזים לכיוון האנטי-הישראלי כבר די הרבה זמן ואני חושב שהשיא הגיע בתקופת טראמפ, פשוט מפני שהם מתנגדים לכל מהלך שלו", הסביר שפירו.