גילה גמליאל
גילה גמליאלצילום: עדי גפן/TPS

השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל השתתפה היום (שישי) באירוע "שישי תרבות" באור יהודה, והתייחסה בין היתר לראיון של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בתוכנית "עובדה", במהלכו סיפר כי חוקרים פרטיים ביצעו מעקבים אחר קציני משטרה שעוסקים בתיקי נתניהו.

"כשמפכ"ל משטרת ישראל מטיח האשמה, שמשאירה מעין עננה חמורה יותר מהפרשיה עצמה, בעיני זו פרשת ווטרגייט הישראלית. אם במדינת ישראל, לטענת המפכ"ל, אנשים בכירים בסדר גודל של ראש ממשלה מנסים להלך אימים על החוקרים זה יותר חמור מפרשת המתנות", אמרה גמליאל.

"ועל כן, אם זה נכון, אם זה מה שחושב המפכ"ל ומשתף אותנו בכך, מה בעצם תפקידו אם לא לחקור את זה לעומק, ולהגיש את הממצאים למדינת ישראל ולציבור הרחב? אני רוצה לומר שאני עדיין מעכלת את הראיון הזה".

עוד הוסיפה השרה גמליאל, "אני לא מטילה דופי במפכ"ל, אבל אני חושבת שהוא עושה טעויות, כמו עם ריטמן לדוגמא. איך שוטרות במדינת ישראל יגישו תלונה על הטרדה מינית אם זה היחס של המפכ"ל להטרדה מינית של קצינה במשטרה, איך?! איך אחרי שבג"צ מעיר את תשומת הלב, אחרי שמח"ש טוענים כנגד הנציב ריטמן, איך אפשר להתייחס לזה?

"אני כבר לא מדברת על ההאשמה של אותו בדואי בדרום שהפך להיות טרוריסט. אז אני לוקחת את הדברים וחוששת שיש פה מידה גבוהה של פזיזות, כשצריכה להיות יותר מידה של זהירות, קל וחומר בגורמי אכיפת החוק וכשמציגים לנו את הדברים צריך שהם יהיו בשורה תחתונה מדויקים, הדיוק כאן הוא קריטי, משמעותי וחשוב. צריך להיות תמיד זהירים בדברים האלה".