דיוויד פרידמן
דיוויד פרידמןצילום: רויטרס

שגריר ארה"ב בישראל דייויד פרידמן פנה למועצת יש"ע וביקש מהיו"ר חננאל דורני להעביר מכתב ניחומים שכתב למשפחתו של איתמר בן גל הי"ד, שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל בשבוע שעבר.

דורני הגיע הבוקר (ראשון) לביקור תנחומים עם מנכ''ל מועצת יש''ע שילה אדלר והעביר את המכתב לידי המשפחה.

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

השגריר פרידמן כתב לבני משפחת בן גל, "אולי המשימה הקשה ביותר, אותה אני ממלא כשגריר ארה''ב בישראל, היא ניחום קורבנות טרור. שוב ליבי נשבר כאשר אני צריך לגשת למשפחה אשר איבדה אבא ובעל".

"אין תרומה גדולה יותר בחיים האלה, מאשר חינוך ופיתוח הדור הצעיר", מוסיף השגריר וכותב כי "בצורה שבה רדף הרב בן-גל אחרי החינוך, נראה שהוא תפס את המשימה הזו לא כעבודה, אלא כערך גבוה הרבה יותר".

"אני מאחל לכם כי לא תדעו עוד צער, ושזכרו של הרב בן-גל יבורך", חתם פרידמן את המכתב והוסיף בעברית: "יהי זכרו ברוך, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים".

מוקדם יותר הבוקר אמרה מרים בן גל, אלמנתו של הרב איתמר בן גל הי"ד, כי היא מאמינה שהאסון שפגע בה ובמשפחתה, יביא לחיזוק ההתיישבות.

"אני מרגישה שהקדוש ברוך הוא שלח לי משימה גדולה, לא פשוטה בכלל, אבל אני בטוחה שאנחנו חלק מתהליך של גאולה ושעם ישראל יצא מזה יותר חזק ויותר טוב ונמשיך בכל הכוח ליישב את הארץ הזאת", אמרה בן גל בראיון ברשת ב'.

היא הוסיפה, "בחרנו לחיות פה מתוך ידיעה שיש סיכון מסוים, החיים פה שמחים ותוססים, איכות חיים גבוהה ביותר, נהנים מהמגורים פה. תמיד ידענו שקיים סיכון מסוים אבל הוא בוודאי נמוך יותר מהסיכון לחלות בסרטן או להיפגע בתאונה. אנשים מעיזים לעלות לרכב למרות התאונות אז זה הרבה יותר סיכון מאשר לגור פה".

בן גל הביעה תקווה שהר ברכה תהפוך לעיר בקרוב. "אנחנו גרים פה כי חשוב לנו ליישב את ארץ ישראל, הדרך היחידה להפסיק את הטרור זה לגור פה בעשרות אלפינו ואז לא יהיה דיון על זה שאנחנו פה, ולכן אנחנו מבקשים מראש הממשלה וכל מי שנוגע בדבר - שאם רוצים לנחם אותנו ולתת תשובה לטרור אז צריך לבנות פה, ליישב, להפוך את הר ברכה לעיר ולהביא לפה הרבה יהודים".

היא סיפרה על בעלה שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל. "איתמר היה אדם שרוצה לעשות הכל הכי טוב כי ידע שזה מה שהתורה והקדוש ברוך הוא רוצים ממנו, לחיות הכי טוב, הכי שמח, הכי כיף, הכי אידיאליסט. בבית ובמשפחה האהבה והפרגון שלו אלי וההשקעה בילדים, כיבוד ההורים, העבודה כמחנך, הכל עשה הכי טוב".

בן גל התייחסה להתמודדות ילדיה עם האסון. "הילדים מבינים, אבל כדרך הילדים חזקים יותר מכולם. אנחנו מדברים על אבא, אומרים להם שאבא נרצח על ידי רשע, שאבא עכשיו בשמיים והוא איתנו כל הזמן, שאנחנו נחזק אחד את השני ונמשיך להיות שמחים".