כאן, תאגיד השידור הישראלי, ישדר החל מהערב בחדשות הערב עם גאולה אבן-סער את סדרת הכתבות של גל ברגר "אחרי הסורגים".

5,600 מחבלים שוהים ב-12 בתי כלא בישראל, על 800 מהם נגזר מאסר עולם. הסדרה עוקבת אחר הנעשה בין כותלי בתי הכלא.

אחדים מהאסירים, בהם משוחררי עסקת שליט, מתראיינים בפעם הראשונה על התנאים, על ההיררכיה הפנימית בתוך הכלא, וגם על החיים והקשיים שהם חווים לאחר השחרור. ועוד, כיצד התהליך שהם עוברים בכלא גרם לכמה מהם לזנוח את דרך הטרור ולהאמין בשלום.

הפרק הראשון מתאר את החיים בכלא הישראלי. בתקופה הזאת צוברים האסירים ידע רב באמצעות הצפייה בחדשות בעברית ובסדרות ישראליות, ואלה משפיעות על השקפת עולמם. עוד בפרק כיצד מגיבים האסירים כשהם צופים בפיגועי התאבדות, ומה דעתם על רצח הנערים החטופים.

הפרק השני עוסק במתחים עם הסוהרים ובדינמיקה בין האסירים הנחלקים למחנות על פי השתייכות תנועתית – פתח וחמאס. עוד עולה מן הפרק נכונותם לשלם מחירים מופקעים תמורת טלפון נייד – 35,000–75,000 ש"ח.

בפרק השלישי "איך שאתה שומע על חטיפה, אתה נעשה שמח, יש לך אור קטן שנדלק". בפרק מספרים אסירים על הציפייה להיות חלק מעסקות חילופי שבויים, על מה שעובר על האסירים שאינם נכללים בעסקה ונשארים בכלא ועל הדרכים שבהן הם מנסים להשפיע על הרשימה מבפנים.

הפרק הרביעי סוקר את עמדות האסירים הביטחוניים לאחר השחרור – ההחלטה להשאיר את הלחימה והטרור מאחוריהם ולפתוח דף חדש. האם יש קשר בין החלטתם לבין התהליך שעברו בזמן שנשאו את עונשם בכלא? האם הם מתחרטים על מעשיהם? וכיצד היו מגיבים אילו הילדים שלהם היו בוחרים ללכת בדרכם?