ח"כ ד"ר ענת ברקו
ח"כ ד"ר ענת ברקוצילום: ערוץ 7

ח"כ ד"ר ענת ברקו (ליכוד) מותחת ביקורת קשה על חברי הכנסת מיכל רוזין ומוסי רז ממרצ שנסעו לרואנדה ולאוגנדה, במימון הקרן הגרמנית רוזה לוקסמבורג, על מנת להביע התנגדות למדיניות גירוש המסתננים של ממשלת ישראל.

"אני חושבת שאותה קרן שתומכת בטענת השיבה ובארגון 'זוכרות' היא אותה קרן שרוצה להציף אותנו במהגרי עבודה אפריקאים - ולכן יש טעם לפגם שהם נוסעים במימון קרן גרמנית. אבל אם בגרמניה לא יולדים מספיק ילדים והם זקוקים לידיים עובדות, אז אולי אפשר לפתוח את האופציה הזאת גם כמדינה שלישית", אומרת ברקו לערוץ 7.

היא מבקרת גם את התנהלותה של מפלגת מרצ. "מה שמעניין במרצ, שהיא מפלגת אנטי ציונית בעליל, הוא שגם לגבי חוקים שנוגעים לחיילים הם לא מצביעים, נמנעים ופשוט יוצאים החוצה. אפילו בחוק שלי למניעת גניבות נשק דרך החמרת ענישה, ח"כ מוסי רז היה האדם היחיד שהצביע נגד. יש כאן בעיה בהתנהלות שלהם".

ברקו אומרת שמוטב לח"כים של מרצ לנסוע לדרום תל אביב ולראות שם את המצוקה - ולא לרואנדה. "בג"ץ בדק את כל הנושא של המדינה השלישית. בשביל זה התעכבנו כמה שנים ועכשיו כשהכול נבדק על ידי בג"ץ - פתאום זה לא מספיק לח"כים של מרצ".

"הם טסו לרואנדה על חשבון קרן גרמנית, הצטלמו ברואנדה - וראו שהעוני שם לא נראה אחרת מהעוני בדרום תל אביב. הם יכלו לנסוע במימון הכנסת לדרום תל אביב ולראות כמה אנשים שם סובלים. אני הייתי שם לפני שבועיים וראיתי".