השר אופיר אקוניס בכנס ירושלים
השר אופיר אקוניס בכנס ירושליםצילום: ישראל ברדוגו

שר המדע, אופיר אקוניס, אומר כי הסדרת יישובים חשובה, אך אינה באה במקום ענישה כואבת לא רק כלפי מחבלים שפוגעים ביהודים אלא גם נגד משפחותיהם.

"צריך לבנות בכל ארץ ישראל ולא לתלות זאת בטרור. כמובן שאני שמח והצבעתי על מנת להכשיר את חוות גלעד. ובכלל, יש כלי מאוד אפקטיבי שאפשר לעשות בו שימוש: גירוש. לגרש את משפחת המחבל כולה. יש עוד כלי: להרוס מיד את בית המחבל בלי לחכות לבג"ץ", אמר אקוניס בכנס ירושלים ה-15 של עיתון 'בשבע'.

הוא הוסיף כי לדעתו יש גם "ליירט את המחבל עוד בשלב הצהרת הכוונות ברשתות החברתיות. המחבל מנווה צוף כתב במפורש בפייסבוק שהוא הולך לרצוח יהודים. לחברות הטכנולוגיה יש כלים לנטר את המידע הזה ולעמוד בקשר עם גורמי הביטחון".

אקוניס דיבר גם על נושא הריבונות ודברי ראש הממשלה היום לפיהם הנושא מתואם מול האמריקנים. "קודם כל, לפני החלת הריבונות על כל שטחי יו"ש, צריך להחיל את הריבונות על כל שטחי C שעליהם אין שום ויכוח ובהם חיים רק יהודים. וכן, אני חושב שראש הממשלה נוהג נכון כאשר הוא מדבר על תיאום עם האמריקאים, משום שה' עשה לנו נס ויש היום בבית הלבן נשיא וסגן נשיא שאוהדים את עם ישראל וארץ ישראל".

"אני מבטיח שכאשר הנושא הזה יעלה להצבעה אחרי ובתיאום עם הגורמים הנכונים, אצביע בעד החוק הזה ללא ספק", הוסיף אקוניס.

הוא ציין כי ההשוואה של גירוש מהגרי העבודה לגירוש יהודים באירופה ובצפון אפריקה על-ידי הנאצים, היא מעשה חמור ובלתי נסלח.

"משטר שומר חוק לא יכול לאפשר למפירי חוק שהסתננו לכאן, להישאר כאן. החלטת הממשלה נעשתה באישור בג"ץ ובהתאם לחוק הבינלאומי. הגדר שהקימה ממשלת נתניהו הקודמת בין ישראל למצרים, חסכה לנו הרבה מאוד מסתננים. לולא הגדר הזו היינו היום עם חצי מיליון מסתננים ולא עם חמישים-שישים אלף", דברי אקוניס.