ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: חזקי ברוך

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) תקף אמש (שלישי) את התקציב ובמהלך דיוני הכנסת טען כי החרדים מודרים מהטבות תקציבי האוצר.

בדבריו תקף את שר האוצר, ואת התקציב שמפלה מגזרים "שאינם נמנים על השבט הנכון", כלשונו.

"זה היה מחזה מביך לראות את השר משה כחלון עם חולצה לבנה, בלבוש חגיגי" אמר ח"כ אייכלר בפתח נאומו, "ומי יכול להתמודד עם השר כחלון ועם חיוכו הכובש. אנחנו מאמינים בכנותו וביושרו, אבל התכווצתי לשמוע כאשר הוא מבשר את בשורת השוויון התקציבי. איך אפשר לומר על התקציב הכי בלתי שוויוני ששייך שהוא שוויוני".

"יש במדינת ישראל אפרטהייד כלכלי של פערים אדירים בין עשירים לחלשים, בין קבוצות שונות, איך יכול שר האוצר הנחמד לומר שהוא דואג לכל ילד ולא משנה היכן הוא גר, בירושלים או בתל אביב. הרי העוול זועק עד לשמיים. ירושלים חסרה אלפי כיתות לילדים שיושבים בקרוונים שחודר אליהם גשם, בזמן שבשרון ישנם מבנים ריקים וכיתות ללא תלמידים. איך אפשר לומר שדואגים לכולם לדיור במחיר למשתכן כאשר בכל הסכמי הגג אין אף פרויקט אחד לציבור החרדי חוץ מבית שמש ששם מדינת ישראל עשתה הכול כדי שלא יבואו חרדים אבל אף חילוני לא רוצה לבוא. יש בירושלים שטח שהתפנה לבנייה. ביקשתי שיאפשרו לבנות במחיר למשתכן עבור הציבור החרדי במקום לתת אותו לטייקונים, אבל לא שמעו לבקשתי והוציאו את הקרקעות לשווקים."

אייכלר חשף בנאומו את האינטרס של משרד האוצר במצוקת הדיור החריפה. "האוצר מתפרנס כבר עשרות שנים ממצוקת הדיור, מהמכרזים לקרקעות לכל המרבה במחיר, והוא זה שגרם למחירי הדיור להמריא עד לשמיים. המחיר למשתכן לא שינה שום דבר בעניין הזה. האוצר הרוויח 14 מיליארד שקל בשנה ממצוקת הדיור. כך גם במבני חינוך בכל הארץ. בתעסוקה ישנה חסימת רוב המשרות הציבוריות על ידי השקר הפיקטיבי שנקרא תואר אקדמאי כדי לחסום אנשים חרדיים, או עניים. בתחבורה הציבורית, שר התחבורה מתפאר על עבודה ימים כלילות, כמו גם בשבתות רח"ל, כדי להגיע לגזירת סרט על הרכבת לירושלים. אבל מי עומד בתחנות האוטובוסים בכל רחבי הארץ, אלו אנשים שאין להם כסף לרכב פרטי. הם עומדים בקור ובחום. ומשרד התחבורה מתעלם מהם על ידי אין ספור תירוצים. כך גם בקצבאות לקשישים, ולילדים"

בהמשך דבריו בירך את שר האוצר על תקציב הנכים שעבר בכנסת לרווחת מאתיים וחמישים אלף הנכים במדינת ישראל. "אכן לנכים נעשה השבוע תיקון עוול גדול, ועל כך יש לברך את כל העוסקים בזה ובפרט את שר האוצר. אבל מלבד זאת, כל אזרח שאינו נמנה על השבט הנכון, זה שקרוב לצלחת, משלם מיסים לתקציב העוין אותו. אם אתה לא מקורב, אם אתה לא במגזר הציבורי, אתה מקופח.

אייכלר לשר כחלון בנימה אישית. "אדוני שר האוצר, אני מאמין לך, אבל חשוב שתדע, שישנם פקידים במשרד האוצר שאחרי שהם מסיימים את העבודה הממשלתית שלהם הם עוברים לעבוד במגזר הפרטי אצל טייקונים ובבנקים, אצל כאלה שיודעים לתגמל אותם, ובמשך עשרות שנים הם דואגים לנסח את כל הסעיפים הקטנים כך שהם מדירים את כלך מי שלא שייך למגזר השליט, אם זה חרדים או אחרים.

"אם שר האוצר רוצה באמת להיטיב ולחולל שיוני אמיתי הוא חייב להיכנס לפרטים הקטנים. גם הוא עצמו התייחס בנאומו וגילה מי הם הציבורים שהוא דואג להם, מי הם המגזרים שקרובים לליבו. יש שם מיליון יהודים חרדים שמודרים מכל התכניות של משרד האוצר. אנחנו אומנם בקואליציה, אבל אנחנו לא טיפשים, איננו יכולים לברך על תקציב שרובו הוא עוול, גזל ועושק", אמר.