מהי אומנות
מהי אומנותצילום: יח"צ

כל מי שביקר במוזיאון כל שהוא יאמר בוודאי שרק אנשים מיוחדים מסוגלים להוציא יצירות כאלו תחת ידם. גאונים בתחום האמנות לא חסרים, אך אין זה אומר שהאמנות שמורה רק לאנשים בודדים. עיסוק באמנות היה תמיד ידוע כמרפא את הגוף והנפש, כל סוגי האמנות הם בעצם דרך מסוימת של האדם לבטא את רצונותיו הכמוסים והפנימיים. רב סוגי האמנות כרוכים בשימוש בידיים, אצבעות, וכמובן מחשבה חופשית.

חוגים הם דרך מצוינת להעסיק ילדים ולספק להם מרחב תמרון וקצת שקט להורים. מאידך לא תמיד חייבים להסתכל על זה מהזווית הזו. חוג קרמיקה בחיפה לדוגמא יכול להתאים לכל גיל ואין צורך בניסיון קודם על מנת להצטרף אליו. עבודה בחומר היא מהנה, נעימה ומאפשרת לכל אחד לבטא את כישרונו באופן שונה. ישנם סוגים רבים של קרמיקות ובמהלך החוג לומדים להכיר אותן, לייצר אותן וכמובן ליצור מהן יצירות אמנות שונות. בנוסף מגלים את סודות הקרמיקה הנסתרים ולומדים כיצד לשמור עליה ומאילו ומרים היא בנויה.

סדנאות שמביאות אושר

בית המלאכה היה שוקק חיים כאשר האמנים היו כורעים בחלל החדר ומייצרים סוגי אמנות שונים. סדנאות קדרות יראו לכם את הדרך מגוש החמר הבודד והאילם שגלומות בו כל כך הרבה אפשרויות, ועד לתוצר הסופי שאיש לא יודע איך הוא יראה עד שהוא גמור. קדרות הוא מקצוע עתיק שהיה מאוד פרקטי בעבר הרחוק שבו היה נהוג לאחסן מים ושמן בכדים גדולים. כיום ישנם שרידים רבים אשר מאשרים את העובדה הזו וניתן לצפות בהם באתרים ארכיאולוגיים שונים ובמוזיאונים.

מקצוע הקדרות שייך כיום לאנשי האומנות. כמובן מיוצרים כדים למטרת שתילה של עציצים וכדומה אך באופן כללי מדובר באביזרי נוי ותו לא. כל זה משאיר לנו פתח גדול מאוד בכל האספקט העיצובי ואפשר לייצר כדים ואלמנטים אחרים ללא חוקים אשר מצרים את הפעולות שלנו. סדנא מסודרת מספקת את כל הידע והמכשור הדרוש על מנת ליצור את יצירות האמנות לנו. מדריך מיומן וסבלני יסביר את כל מה שצריך לדעת וילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו.

פיסול חופשי

חוגים הם כאמור דרך מצוינת על מנת להעסיק את הילדים אך במקרים רבים הילדים לא ירצו לעזוב את החוג. חוג פיסול בו מלמדים כיצד להכין חמר, להשתמש בו נכון ובסופו של דבר לייצר ממנו יצירת אמנות יספק את התוצאה הטובה ביותר. ילדים יצירתיים ימצאו בחוג זה מקום להגשים את הרעיונות שלהם ולייצר במו ידיהם יצירות יפהפיות שישמרו למשך זמן רב. ניתן להירשם לתקופת ניסיון ולראות אם אתם מתחברים ליצירה, ברב המקרים גם מי שלא פיסל בחייו ימצא עניין בתחום זה.

עבודת יד היא מזור לנפש ועשויה לעזור לאנשים אשר נמצאים על פרשת דרכים בחייהם. העבודה מכריחה את האמן להתרכז ובכך הוא מבצע מדיטציה בלתי מודעת. על כן בסיום של כל שיעור יתכן שתורגש רגיעה גדולה. פיסול בחימר גם תורם לחיזוק של שרירי היד ומתאים לאנשים אשר סובלים מחולשה בגפיים ואפילו עשוי לעזור בשיווי משקל. קל מאוד לעבוד בחמר, מדובר בחומר אשר משתף פעולה באופן מדהים והוא נעים למגע. את היצירות שייצרתם ניתן להציג בבית, או אפילו לעשות בהן שימוש פרקטי מסוגים שונים. קרמיקה מהלב הינה סדנת קדרות וקרמיקה שמיועדת לכל מי שמתעניין בנושא. את הסדנא מנהל לב גולדשטיין. מומלץ לפנות ולקבל מידע בנושא החוגים השונים שניתן להירשם אליהם.