גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: הלל מאיר/TPS

השר לביטחון פנים גלעד ארדן השיב במליאת הכנסת להצעה דחופה לסדר היום בנושא: "דברי המפכ"ל לפיהם חוקרים פרטיים עקבו אחרי חוקרי משטרה",

"גם אותי הטרידה האמירה של המפכ"ל. אני קורא מכאן ליועמ"ש לא להשאיר את הסוגיה הזו בחלל האוויר. כולם צריכים לקבל תשובות מהירות לשאלה מאוד משמעותית. אם חלילה מישהו מחפש מידע על חוקרים זה דבר שהציבור צריך לדעת אותו. גם אני לא ישן בלילה מהשאלה הזו."

באשר להמלצות המשטרה אמר השר ארדן, "אני מגבה את משטרת ישראל ולא מטיל דופי בכוונות שלה. אין לנו משטרה אחרת ואני מציע לכולנו לנהוג באיפוק ולא לנסות לרתום החלה כזו או חרת של המשטרה שהיום נוחה שלנו ומחר לא, לצרכים פוליטיים. בסופו של דבר הסמכות היא לא של המשטרה ולא של כלי התקשורת אלא של היועמ"ש. לראש הממשלה מגיעה חזקת החפות כמו כל אזרח. הוא צריך להמשיך לנהל את מדינת ישראל באחת התקופות הכי קשות".

ח"כ משה גפני תקף את המפכ"ל, "המפכ"ל צריך להיות האיש הכי סודי שמדבר הכי פחות. ככה הורגלנו במשך כל השנים. הוא צריך להיות אדם שכולנו מימין ומשאל צריכים להיות משוכנעים שהוא עושה את מלאכתו נאמנה ולא בא עם אג'נדה שהוא רוצה להתפרסם בתקשורת או לפגוע במישהו. פתאום בא המפכ"ל כמו אחרון העיתונאים מתחיל להסביר שחקרו ועקבו אחרי הקצינים. זה דבר חמור שפוגע באושיות הדמוקרטיה. זו חציית קווים אדומים, זה מראה שהוא בא עם אג'נדה לחפש מתחת לאדמה כל דבר שיכול לפגוע במעמדו של ראש הממשלה. הוא לא יכול להישאר מפכ"ל".