בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: תומר ניוברג, פלאש 90

פרופ' אבי דיסקין, מחבר הספר "חלומות מתיבת הזיכרונות" ומרצה במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, אומר לערוץ 7 כי הדרישה מנתניהו להתפטר עם הגשת כתב אישום היא לא ראויה.

דיסקין מסביר כי "ברמה המשפטית על פי חוק יסוד הממשלה חובת ההתפטרות חלה אם הוא מורשע הרשעה סופית עם קלון או אם הכנסת מחליטה ברוב קולות שהוא צריך לסיים את תפקידו''.

הוא מתפעל מיכולת התפקוד של נתניהו למרות הלחצים, "בניגוד למה שאמרו עליו כל השנים הוא עומד בלחצים קשים, הרי הוא כבר ידע לאן הרוח נושבת, הוא ידע שההמלצות יהיו בכיוון הזה ותראה מה הוא עשה רק עכשיו במישור הביטחוני ביחסים בינלאומיים ובהעברת תקציב".

לדבריו יש לנתניהו רוב קואליציוני מוצק אבל המחיר הוא קיטוב גדול, "כל השותפות הקואליציוניות נעמדות מאחוריו ויש לו רוב של 66 ח"כים. גם אם יהיו פה ושם כמה ח"כים שיתמרדו צריך שיהיו שבעה שיפרשו מקואליציה כדי שהממשלה תתמוטט.

"אבל מאידך הקיטוב הוא גדול כי כל חברי האופוזיציה כולל מפלגתו של לפיד דורשים ממנו שיתפטר וזה מגביר את הקיטוב".

פרופ' דיסקין מסביר כי תופעת המתנות הייתה קיימת אצל כל ראשי הממשלה, כולל בן גוריון, "אני זוכר כשהייתי ילד, עמדתי בחנות ספרים ולפתע נכנס ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. הוא הסתובב בין המדפים והצביע על הספר הזה ועל הספר הזה כשהוא גמר לבחור הוא סבב על עקביו ויצא מהחנות, לא היה לו שום אמצעי תשלום וכל הספרים האלה הגיעו לספרייתו ויותר מאוחר הוא הוריש אותם למדרשת שדה בוקר.

"פעם אחת ישבתי בבית מלון בירושלים עם אחד מראשי הממשלה שבאותה עת לא היה בתפקיד. אכלנו ארוחה, לא ארוחת שחיתות, ובתום הפגישה ניגש מישהו עם פתק שעליו רשום החשבון. אותו ראש ממשלה חתם על הפתק ואז הסתכל עלי וחייך ואמר שזה תמיד קורה ואין לו מושג מי משלם.

" אתה רואה הרבה פוליטיקאים גם בישראל שהיו דלפונים גמורים ואם אתה מסתכל בהצהרות ההון שלהם הם נהיו אנשים אמידים ביותר אז איך זה קרה?".

פרופ' דיסקין טוען שמדובר במסע הציד הגדול ביותר שנערך נגד מנהיג, "אני לא לגמרי בטוח שידיו של נתניהו טהורות אבל דבר אחד ברור לי שנעשה עליו מסע ציד ממושך ביותר ורוב הפרשיות נעלמו. אם זה הבקבוקים, המעונות, יאיר נתניהו ושרה וכל מיני זוטות אוויליות. די ברור שנעשה כאן מעשה ציד. את האמת לא נדע, לי אין אמון מוחלט ומלא בבית המשפט".