גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: הלל מאיר/TPS

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פנה הערב (רביעי) במכתב רשמי ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לחקור את טענות המפכ"ל בתוכנית 'עובדה'.

נזכיר כי המפכ"ל סיפר כי התנהלו מעקבים אחרי חוקרי המשטרה שעסקו בחקירות שנקשרו בשמו של ראש הממשלה.

ארדן כתב למנדלבליט, "מדובר באמירה משמעותית ומדאיגה, שצריכה להדיר שינה מעיניו של כל מי ששלטון החוק ועצמאות רשויות האכיפה חשובים לו".

הוא הוסיף, "כשר לביטחון הפנים וכאיש ציבור הרואה עצמו מופקד על שמירת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק, איני יכול להתעלם מהדברים הללו ולעבור עליהם לסדר היום. ניסיון להטיל מורא על חוקרי משטרה העושים את מלאכתם, הינו מעשה שאין להשלים איתו".

הוא ביקש ממנדלבליט לעשות שימוש בסמכותו ולהורות על מיצוי חקירת הטענות. "אני סבור שהשארת נושא זה 'באויר', בלא שהציבור יקבל את המידע על אשר אכן התרחש, עלולה לפגוע משמעותית באמון הציבור במערכות השלטוניות", סיכם השר ארדן.

לחצו כאן לקריאת המכתב המלא ששלח השר ארדן ליועץ המשפטי לממשלה

מוקדם יותר, השיב ארדן במליאת הכנסת להצעה דחופה לסדר היום בנושא: "דברי המפכ"ל לפיהם חוקרים פרטיים עקבו אחרי חוקרי משטרה".

"גם אותי הטרידה האמירה של המפכ"ל. אני קורא מכאן ליועמ"ש לא להשאיר את הסוגיה הזו בחלל האוויר. כולם צריכים לקבל תשובות מהירות לשאלה מאוד משמעותית. אם חלילה מישהו מחפש מידע על חוקרים זה דבר שהציבור צריך לדעת אותו. גם אני לא ישן בלילה מהשאלה הזו."

באשר להמלצות המשטרה אמר השר ארדן, "אני מגבה את משטרת ישראל ולא מטיל דופי בכוונות שלה. אין לנו משטרה אחרת ואני מציע לכולנו לנהוג באיפוק ולא לנסות לרתום החלטה כזו או אחרת של המשטרה, שהיום נוחה שלנו ומחר לא, לצרכים פוליטיים. בסופו של דבר הסמכות היא לא של המשטרה ולא של כלי התקשורת אלא של היועמ"ש. לראש הממשלה מגיעה חזקת החפות כמו כל אזרח. הוא צריך להמשיך לנהל את מדינת ישראל באחת התקופות הכי קשות".

ארדן: "האמירה של המפכ"ל מטרידה"ערוץ הכנסת