סגן הרטמכ"ל עם מסיימי קורס הקצינים הקרביים
סגן הרטמכ"ל עם מסיימי קורס הקצינים הקרבייםצילום: דובר צה"ל

היום (רביעי) התקיים טקס קורס קצינים קרביים אחוד – מחזור 50 בבית הספר לקצינים במצפה רמון, בו הוענקו דרגות קצונה לצוערי הקורס.

הטקס נערך במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק ובנוכחות מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גור שרייבמן.

לצוערים המסיימים הוענקו דרגות הקצונה סגן-משנה ודרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי סגן ראש המטה הכללי.

החל ממחר עתידים הבוגרים להשתלב בתפקידי הקצונה בכל היחידות הקרביות של צבא היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו.

סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי, סיפר באירוע על האתגרים של הצבא בתקופה זו. "צה"ל מתמודד עם חמש זירות לאורך הגבולות, כשברובן אויב המפר במכוון את הדין הבין לאומי ומתעלם ממוסר וערכי אנוש. חמש זירות ועוד אחת מרכזית - איראן, המזינה חלקים רבים מהטרור במזרח התיכון ומערערת את יציבותו. למודי ניסיון אנו מתכוננים, מתעצמים ומתאמנים ללא הפסקה".

"אנחנו, דור העצמאות, נוטים לראות בהוויה שלתוכה נולדנו, בעצם קיומה של המדינה, דבר טבעי וקבוע, חלק מסדרי עולם. אך אל לדבר להיות מובן מאליו: המשימה להגן על כל אשר הושג, לפתח ולשכלל, מוטלת על כתפינו. עכשיו זה התור שלנו להגן, עכשיו זה הדור שלנו ואתם הקצינים הצעירים מצטרפים אליו. על כתפיכם החשופות הנחנו זה עתה את הדרגות המבטאות אחריות כבדת משקל", אמר כוכבי.

הוא הוסיף, "ברכתי והערכתי לכל אחד ואחת מכם. נבחרתם מבין רבים, סיימתם מסע ארוך ותובעני ובסופו אתם מצטרפים למשפחת הקצונה. זכרו, קודם להיותכם אנשי מקצוע אתם קצינים, וקצין זו לא דרגה אלא תכונה. תכונה המגלמת התנהגות ערכית, דוגמה אישית ודרך ארץ. המגדיר השני של קצין הוא משימתיות וכושר ביצוע המבוסס על חשיבה מעמיקה".