מרדכי כהנא
מרדכי כהנאצילום: דובר צה"ל

הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף שרון אפק, החליט היום (חמישי) להעמיד לדין משמעתי את תת-אלוף מרדכי כהנא, בגין מספר עבירות של התנהגות שאינה הולמת, נטילת ציוד שלא כדין ואי-קיום הוראות המחייבות בצבא.

בעניינו של כהנא התנהלה חקירת מצ''ח ממנה עלה כי הקצין החזיק ציוד צבאי ואזרחי בהיקף גדול מאוד בניגוד לפקודות הצבא ולאורך זמן רב.

עוד התברר בחקירה כי הקצין פעל באופן בלתי הולם בממשקים שקיים עם חברות אזרחיות.

הפרקליט קבע בהחלטתו כי חומרת המעשים נובעת גם מהעובדה שבוצעו על-ידי קצין ומפקד בכיר מאוד ומנוסה, אשר אמור לשמש בהתנהגותו דוגמה אישית ליישום קפדני של פקודות הצבא.

במהלך החקירה, נטל תא"ל כהנא אחריות וביקש לסיים את תפקידו ולפרוש מצה''ל. לאור זאת, ולאור העובדה שבמרבית הציוד לא נעשה שימוש פרטי, הורה הפרקליט הצבאי הראשי על טיפול פיקודי והעמדתו של הקצין לדין משמעתי.

אל"ם רן כהן, הסנגור הצבאי הראשי, וסגן אריאל חברון, שייצגו את הקצין, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על ההחלטה לסגור את תיק החקירה בצעדים משמעתיים בלבד. אנו משוכנעים שגם הליך זה במהלכו ישמיע תא"ל כהנא את עמדתו המלאה, יסתיים באופן ראוי והולם".

לדבריהם, "כבר בתחילת החקירה נטל תא"ל כהנא אחריות על הדברים ועל טעויות מסוימות שביצע, אך הובהר שלא היה בהם, חלילה, היבט פלילי כלשהו. תא"ל כהנא השלים שירות מפואר ורב פעלים של 28 שנים במערכי השדה והפיקוד וימשיך לתרום כמיטב יכולתו לביטחון ישראל. החלטתו לפרוש מצה"ל מעידה, כפי שעשה לאורך כל שירותו, על נטילת אחריות אישית".