זה היה אחד המשחקים המותחים והצמודים ביותר שידענו השנה, עם הרבה כדורסל טוב, אבל בסופו של דבר גלן רייס ג'וניור, אחרי 40 דקות על המגרש, לקח את כל הקופה עם ניצחון של חולון 86-84 וגביע מתוק אחרי תשע שנים.

חולון פתחה את המשחק טוב יותר. טו הולוואי פתח עם שתי שלשות מדוייקות כבר בדקה הראשונה, ופייר ג'קסון השיב בשלשה משלו. גלן רייס ג'וניור, ג'ו אלכסנדר וגיא פניני הובילו את חולון שהיתה טובה יותר בדקות הללו וכבר הובילה בשיא 25-17.

ג'ון דיברתולומיאו בשני סלים קשים הצליח לצמק, ובסוף הרבע הראשון הובילה חולון 25-22.

מייקל רול הוביל למהפך צהוב וליתרון 27-29 בפתיחת הרבע השני. גלן רייס ג'וניור הפך שוב את התוצאה, אבל מייקל רול ברבע מצויין עם עוד ועוד נקודות, החזיר את ההובלה לצהובים. שתי הקבוצות נשארו צמודות עד למחצית, בה הובילו הצהובים 42-44.

גביע המדינה בכדורסל להפועל חולון
גביע המדינה בכדורסל להפועל חולוןצילום: מארק ניימן, לע"מ

הרבע השלישי המשיך להיות צמוד. טו הולוואי פתח בשלשה, גלן רייס ג'וניור ירה אחת משלו, אבל קיין וטיוס מהצד השני הישוו.

חולון ניסתה לברוח עם שלשה ועוד 3 נקודות מהקו של פניני, גלן רייס ג'וניור סחט 2 עבירות, והסגולים הובילו 63-56.

הצהובים ירדו לפסק זמן וחזרו ממנו מפוקסים עם סלים של מייקל רול ונוריס קול ובתום הרבע השלישי שיוויון 66-66.

פייר ג'קסון פתח את הרבע האחרון בשלשה, רייס ג'וניור החטיא זריקות עונשין ראשונות של חולון אחרי 19 קליעות רצופות, ומסירה מוצלחת של ג'קסון לאלי הופ של טיוס גרמו לדן שמיר לקחת פסק זמן בפיגור 66-71.

חולון לא ויתרה, טו הולוואי נלחם, וגלן רייס ג'וניור עם שלשה מטורפת ובלתי אפשרית העלה את חולון שוב ליתרון 82-81.

ג'קסון חזר למגרש ושוב מצא את טיוס המדוייק, שרגע אחר כך עשה עבירה על רייס ג'וניור שקלע את שתיהן. מכבי תל אביב החטיאה אבל לקחה שוב ושוב ריבאונד התקפה ודיאנדרה קיין סחט עבירה וקלע 1 בלבד, 84-84.

גלן רייס ג'וניור, שלא ירד מהמגרש משך עוד ועוד זמן ושנייה וחצי לסיום נכנס על שני שומרים של מכבי ת"א וקלע סל בלתי אפשרי, 86-84 לחולון. נבן ספאחיה לקח פסק זמן עם הצהובים, אבל ג'קסון היה זה שהוציא את הכדור ומייקל רול החטיא ושלח את החולונים לחגוג עם הגביע.