הרב דרוקמן
הרב דרוקמןצילום: יעקב כהן, פלאש 90

באיגוד ישיבות ההסדר מתנערים מהכנס שייערך ביום ראשון הקרוב בישיבת ההסדר בשדרות, לאחר שמארגני הכנס מתחו ביקורת על הרבנות הצבאית והרב הראשי לצה''ל תא''ל הרב אייל קרים.

הרב חיים דרוקמן, יושב-ראש מועצת איגוד ישיבות ההסדר, שוחח עם הרב הראשי לצה"ל וביקש לחזק את ידיו ואת ידי כלל הרבנים הצבאיים הפועלים במסירות כדי לאפשר לכל חייל בצה"ל לשמור על ההלכה ולמלא את שירותו באמונה.

הרב דרוקמן בירך על שיתוף הפעולה בין הרבנות הצבאית לראשי הישיבות, שמביא לשירות מוגן ומשמעותי של בני הישיבות בצה"ל, כלשונו. "הרבנות הצבאית היא בשר מבשרו של עולם התורה ואנשיה ראויים לחיזוק גדול", הדגיש הרב דרוקמן.

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר כי ''לאיגוד אין כל קשר לכנס הכנה לגיוס לצה"ל שיש בו פגיעה ברבנות הצבאית''. האיגוד קורא ''לחזק את הרבנים הצבאיים העושים מלאכתם באמונה''.

ראש ישיבת שדרות הרב פנדל הדגיש בתגובה שמסר לערוץ 7 כי הכנס אינו נגד הרבנות הצבאית והעומד בראשה. "אין שחר לטענות", אומר הרב פנדל, "אנו הולכים יד ביד עם הרבצ"ר ומחזקים את ידיו לעמוד על ההלכה ללא פשרות וללא משוא פנים. זה לא סוד שישנם גורמים המנסים להחליש את מעמד הרבנות, אם בסגירת תודעה יהודית, ואם בצמצום מרחב הפסיקה לאור פקודת השירות המשותף. בכנס יחודדו העקרונות ההלכתיים והרעיוניים בנושא חובת קדושת המחנה".

"ההתעניינות הרבה של ישיבות מכינות ומדרשות בכנס שהוא גם לכבוד השקת ספרו של ר"מ הישיבה הרב דרור אריה 'והיה מחניך קדוש' שעוסק בסוגיות אלה ובחובה לשמור על הקדושה במחנה, מעידה על הצורך הגדול לדון בדבר. הניסיון מצד גורמים מסוימים ללחוץ לבטל את הכנס הוא פסול, מותר להשמיע ביקורת, מותר לשאול שאלות, במיוחד בשיח בין אוהבים", אומר הרב פנדל.

הרב קרים
הרב קריםצילום: דו"צ

כאמור, ביום ראשון הקרוב יתקיים בישיבת ההסדר "אפיקי דעת"​ בשדרות, כנס הכנה לגיוס עבור תלמידי ישיבות הסדר, בהשתתפות הרב דב ליאור, ראש מכינת עלי הרב יגאל לוינשטיין, רב פיקוד צפון במיל' הרב בני מכלוף, ראש מכינת עצם הרב חיים ברוך וראש ישיבת מצפה רמון הרב צבי קוסטינר.

הרב אריאל בראלי והרב משה שחור המארגנים את הכנס, השמיעו ביקורת על הרבנות הצבאית וטענו כי היא אינה מהווה כתובת אמיתית עבור פניותיהם של החיילים הדתיים.

הרבנים בראלי ושחור טענו שהרבנות הצבאית פועלת כאשר ידיה קשורות מאחור, וקולו של הרבצ"ר לא נשמע. "יש תחושה קשה, תחושה שאין לחיילים כתובת חזקה ברבנות הצבאית. אנו דורשים מהרבנות הצבאית למלא את תפקידה, לא לפחד להשמיע אמירות ערכיות ברורות.

''ראשי הישיבות והר"מים לא אמורים להחליף את הרבנות הצבאית אלא רק לתמוך מבחוץ. בשנים האחרונות עשה רושם שהרבנות הצבאית יצאה מחוץ לתמונה, זו תופעה שאסור להשלים עמה", אמרו השניים.