בלקמן הערב מול רעננה. החמיצו את המקום הראשון
בלקמן הערב מול רעננה. החמיצו את המקום הראשוןצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

סנסציה בפתיחת מחזור מספר 23 בליגת העל שבכדורגל. 17 מפגשים נערכו בין מכבי תל אביב והפועל רעננה בכל המסגרות והתוצאה ביניהן עמדה עד הערב על 15 ניצחונות לזכות התל אביבים, תיקו אחד והפסד אחד בלבד אי שם בספטמבר 2015.

לא רק זאת אלא שגם הסטטיסטיקה של מאמן רעננה, מנחם קורצקי נגד התל אביבים עמד לרעתם כשזה לא ניצח מעולם את המכבים, עד הערב (מוצאי שבת).

ללא אור דסה הצעיר שמושאל ממכבי ת"א, הפתיעו האדומים מרעננה את היריבה העשירה מת"א כשניצחו אותה בתוצאה 1:0 והנחילו לה למעשה הפסד ליגה ראשון מאז המחזור השמיני העונה וקטעו רצף של 14 משחקים ללא הפסד של התל אביבים.

עד כמה מפתיע הניצחון של רעננה? זו הגיעה עם ארבעה משחקי ליגה ללא ניצחון, והניצחון שלה על התל אביבים הוא למעשה ניצחון שני בלבד בהיסטוריה שלה על מכבי והראשון של מאמנה.

הניצחון הסנסציוני הגיע בזכות חטיפת כדור של רועי זיקרי בדקה ה-28. זיקרי, שהגיע בחלון ההעברות של ינואר מהפועל כפר סבא מהליגה הלאומית, חטף את הכדור מדור מיכה במרכז המגרש ורץ כדי להבקיע את השער לאחר מסירה של עמנואל אמבולה. מכבי סופגת לראשונה לאחר 380 דקות והחמצות רבות שלה מנעו ממנה להשוות או להפוך את התוצאה.

הצהובים שבמאזנם 47 נקודות עשויים לאבד את המקום הראשון בטבלת הליגה להפועל באר שבע ובית"ר ירושלים. רעננה נושמת מעט אוויר בתחתית הצמודה.