שחקני חיפה הערב מול סכנין
שחקני חיפה הערב מול סכניןצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

30 שנה לך תזכור. רבות נכתב על העונות האחרונות של מכבי חיפה. שיאי שפל רבים נרשמו מצידה של הקבוצה הירוקה מהכרמל, וגם השקעה כספית אדירה ועשרות שחקנים ומאמנים שהתחלפו לא הצליחו להביא את הבשורה. ובכל זאת, הערב (מוצאי שבת) רשמה חיפה את הישגה השלילי ביותר מזה 30 שנים כשהפסד שלה לבני סכנין בתוצאה 0:1 סגר באופן רשמי את סיכוייה להעפיל לפלייאוף העליון.

כשהיא הקבוצה היחידה בליגת העל של כובשת העונה במהלך הרבע השעה הראשונה וכשהיא כובשת רק שעה שערי חוץ ב-11 משחקים, הכי מעט מבין קבוצות ליגת העל והליגה השניה, נראה כי חיפה בדרך הבטוחה לירידת ליגה סנסציונית במיוחד. להפועל תל אביב זה קרה, אין מניעה שזה יקרה גם לחיפה.

סכנין שהשיגה עד הערב נקודה אחת בלבד מ-15 אפשריות, ניצחה בזכות שער נגיחה של שלומי אזולאי בדקה ה-23, כשזהו ניצחונו הראשון של מאמנם טל בנין מאז מונה. עם הניצחון הערב מעפילה סכנין על חשבונה של מכבי חיפה אל המקום התשיעי בטבלת ליגת העל שבכדורגל כשבמאזנה 26 נקודות, 2 יותר מלירוקים שקרובים לרשום את העונה הגרועה ביותר כשעונת 87/88, אז סיימו במקום התשיעי עוד עלולה להידחק לקצה הזיכרון.

במשחק נוסף שנערך הערב במסגרת המחזור ה-23 בליגת העל שבכדורגל, הצליחה מ.ס אשדוד להשיג 3 נקודות חשובות במאבק שבתחתית, אחרי שהפכה פיגור פעמיים לניצחון עם שער של אור אינברום בדקה ה-92.