הלל למחבל ביומון הפלשתיני
הלל למחבל ביומון הפלשתיניצילום: ממר"י

חיסולו בידי כוחות צה"ל של אחמד ג'ראר, המחבל שביצע את רצח הרב רזיאל שבח הי"ד מעורר תגובות נזעמות ברש"פ, שם דואגים להלל ולשבח אותו ולתקוף את ישראל.

חוקרי מכון ממר"י מציגים שורת התבטאויות של בכירים ברש"פ לצד פרסומים תקשורתיים ברוח זו. מהדברים עולה כי שר החוץ של הרש"פ פרסם הודעת גינוי לישראל בה כתב כי "ההסלמה רוויית הדם מצד ישראל וזרועותיה השונים נגד התושבים הפלסטינים חסרי המגן".

בהודעה נכתב עוד כי "ממשלת ישראל חותרת להסלים את המצב בגדה המערבית כדי להביא לאבדן שליטה כדי להטיל על ההנהגה הפלשתינית אחריות ישירה להסלמה".

מושל ג'נין, אבראהים רמדאן, אמר בעקבות מותו של המחבל כי "כל הפלשתינים הולכים בדרכו של ג'ראר והעם הפלסטיני ימשיך את ההתנגדות עד שפלסטין תשוחרר. ג'נין והעם הפלסטיני לא יישברו".

נציבות הגיוס והארגון של פת"ח פרסמה הודעת הספד למחבלים שנהרגו בימים האחרונים לאחר שביצעו פיגועים נגד ישראלים בהודעה הופיעה גם התייחסות לג'ראר ובה נאמר: "יחד עם כל בני העם הפלשתיני הגיבור בכל מקום. התנועה מבכה את כל השהידים של העם, הגיבור שנהרגו בימים האחרונים ובהם השהיד אחמד נצר ג'ראר... תנועת פת"ח וכל הפלגים הפלשתיניים יובילו את העם בדרך המאבק עד שתושג עצמאות באדמה הפלשתינית".

דובר פת"ח, אוסאמה אל-קואסמה, גינה את מותו של ג'ראר תוך שהתעלם מהפיגוע שביצע באומרו: "פשע ההתנקשות ​בצעיר השהיד אחמד נצר ג'ראר... מתווסף לפשעי הכיבוש הישראלי המנוגדים לכל החוקים הבינלאומיים, ומבטא מדיניות של התרת הדם הפלסטיני על ידי שלטונות הכיבוש... פשע זה, אשר מהווה סוג של הוצאה להורג ללא משפט, לא יפגע ברצון העז של עמנו, שימשיך ​את עמידתו האיתנה​ על אדמת מולדתו ואת דבקותו בזכויותיו הנצחיות".

ההתבטאויות בשבחו של המחב הופיעו גם בכלי התקשורת של הרש"פ. בממר"י מספרים בין השאר כי פורסמו כתבות ששיבחו את אחמד ג'ראר כמו גם מחבלים אחרים מהתקופה האחרונה. למחרת חיסולו של ג'ראר על ידי צה"ל התפרסמה ביומון הפלשתיני אל-איאם כתבה שהציגה אותו באור חיובי. בעמוד הראשון של היומון הוצגה תמונתו כשנשק בידו. בכתבה הוא תואר כחזק, גיבור ואמיץ וכדמות הרואית ונחושה. הכתבה תיארה כיצד הפך ג'ראר בשבועות שקדמו לחיסולו לפופולארי ומוערץ על ידי אנשים רבים שכתבו עליו ותיארו אותו כצעיר יפה תואר, תכול עיניים, גיבור, "פרח ההתנגדות". עוד נכתב בכתבה כי צעירים רבים רואים בג'ראר "מופת לסוג חדש של נוער ההתנגדות הפלשתינית" ו"מקור השראה" וכי "הוא ועהד אל-תמימי הם דגם חדש של צעירים מאנשי ההתנגדות".

הכתבה ציינה גם שאביו של מחמד נצר ג'ראר שהיה אף הוא איש חמאס ונהרג ע"י ישראל "הפך לסמל ההתנגדות בפלשתין".

סוכנות הידיעות הרשמית של הרש"פ, וופא, פרסמה כתבת תחקיר על הריגתו של ג'ראר בידי צה"ל שכותרתה "סופו של אדם אמיץ".