על המשמר
על המשמרצילום: יח"צ

אתם עסוקים מהבוקר ועד הערב בקבלת הלקוחות שלכם, ואז כאשר מגיע קנס שמן מהביטוח הלאומי אינכם יודעים מה לעשות. בדיוק בשביל זה פועלים מנהלי חשבונות מומחים ומקצועיים ופותרים אתכם מההתעסקויות הבלתי נגמרות בחשבונות העסק. אז אם גם אתם מעוניינים לנהל עסק בראש נקי, זה הזמן לפנות לרואה חשבון מקצועי.

רואה חשבון בערים מרכזיות

רואה חשבון בנתניה או בכל עיר אחרת הוא תפקיד חשוב מאין כמותו. בערים המרכזיות נפתחים בכל עת עסקים חדשים הזקוקים לעזרה בכל מה שמדובר בניהול נכון של כספים. זו יכולה להיות חברת הייטק בראשית דרכה, דוכן פלאפל ותיק ומסורתי שנאלץ להסתגל לטכנולוגיה המתקדמת או חברה לפרסום וקידום אתרים. כך או אחרת, רואה החשבון יספק את המענה הדרוש.

תפקידיה של רואת חשבון

בעולמנו המודרני גם נשים עוסקות בתחום ראיית חשבון. רואת חשבון מקצועית מעניקה מגוון רחב של שירותים בתחום:

  • להגיש טופס הצהרת הון – מדובר בטופס המוגש למס ההכנסה אחת ל-3 או 5 שנים, ובו מפורטות כל ההכנסות של בעל העסק ורכושו. טעויות במילוי הטופס עלולות להוביל לקנסות, ולכן חשוב לפנות לאשת מקצוע המתמחה בתחום.
  • לפעמים צריך להראות את הדרך – בעלי עסקים עומדים לפעמים חסרי אונים לנוכח מצבם: ההוצאות רבות, ההכנסות מעטות ויש צורך לשנות מסלול בהקדם. רואת חשבון טובה ומקצועית יכולה לבחון את מצבו הכלכלי של העסק ולהציע הצעות לשיפור.
  • סיוע בפתיחת העסק – כאשר האדם מעוניין לפתוח עסק, עליו לדווח על כך לשלושת רשויות המס (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי) ולפתוח תיק בכל אחת מהן. אם אינכם יודעים כיצד להתנהל מול כל הגופים, כדאי לפנות לאשת מקצוע.
  • להכיר את דיני העבודה – מעסיקים רבים מגייסים לשורותיהם עובדים מוכשרים אשר יעזרו להם לפתח את העסק. עם זאת, לא תמיד המעסיקים מקפידים על זכויות העובדים כמו ימי מחלה, ימי חופשה, החזרי הוצאות על נסיעות וכדומה.

מי מנהל את החשבונות שלכם

כל עסק זקוק לביצוע ניהול חשבונות שוטף הכולל: הנפקת חשבוניות, ניהול דו"חות, דיווח על תשלומים למס ההכנסה, לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות ועוד. בעל העסק אינו יכול לטפל בכל העניינים, אך רואת החשבון תעשה זאת במקצועיות. משום כך, חשוב לבחור רואת חשבון אמינה שיש לה ניסיון רב בניהול חשבונות. כדאי גם לבקש המלצות מחברים ובני משפחה, במטרה להגדיל את הסיכויים למציאת רואת חשבון טובה יותר.

בדיקת החזר מס

מיסים מנוכים ממשכורתו של העובד בכל חודש. זאת ניתן לראות בתלוש המשכורת השגרתי. עם זאת, לעתים מנכים משכרו של העובד סכומים גבוהים מן הדרוש. רואת החשבון יכולה לבדוק אם מגיע החזר מס הכנסה לשכירים, ובכך למנוע עוגמת נפש רבה. ישנם מקרים שונים שבהם משלם העובד מעבר לדרוש. לדוגמה: העובד לא הגיש בקשת פטור, כשהעובד לא ביצע תיאום מס וממשיך לעבוד בשתי עבודות ויותר או כשנולד לעובד ילד והוא לא עדכן את המעסיק לגביו.

רואת חשבון בעיר קטנה

חדרה היא אמנם עיר קטנה יחסית לאחיותיה הממוקמות יותר באזור תל אביב, אבל גם בה קמים מדי פעם בתי עסקים שונים. רואה חשבון בחדרה מסייעת לבעלי העסקים להתמודד עם רשויות המס ולנהל את החשבונות המצטברים.

יש לכם למי לפנות

ענת דדוש היא רואת חשבון מקצועית המוכרת גם כחברה בלשכת רואי החשבון של ישראל. לענת דדוש ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום ראיית חשבון, והיא מעניקה שירותים בתחומים שונים כמו ייעוץ מס, ליווי וייעוץ עסקי, טיפול בקנסות, עריכת דוחות ועוד.