
התחושות הללו מכפילות את עוצמותיהן כשמדובר בהקמתה של מסעדה. ענף המסעדנות מהווה שוק תחרותי למדיי והסטטיסטיקה אינה משקרת – אחוזים רבים וניכרים מבעלי עסק קולינרי אינם זוכים לשרוד מעבר לשנה הראשונה או השנייה. יחד עם זאת, ישנן דרכים להתגבר על הקשיים, המכשולים והאתגרים כדי ללכת אחר החלום ולצלוח אותו. הודות להכוונה וסיוע מצד אנשי מקצוע מומחים בתחום, תוכלו לצמצם קשיים וסיכונים, להעלות את הרווחים הצפויים לכם, לצמוח, לפרוח ולשגשג. המדריך הבא ימתיק לכם את הדרך ויאיר אור בנושא.
שלב #1 – שלב ההקמה והפיתוח
ישנה חשיבות רבה ליצירת תשתית רצינית, מושכלת ומוצלחת לצורך הקמת מסעדה. פיתוח התשתית כולל שלבים רבים, החל בפיתוח התכנית העסקית האסטרטגית, בקיומן של פגישות עם משקיעים, בבחירת מיקום אסטרטגית, בהשגת הון עצמי ומימון, בבחירת אנשי הצוות הנכונים, בבחירת הספקים הנכונים, ברכישת ציוד וכהנה. כמובן שהבחירות הללו דורשות ניסיון וידע מעמיקים ובארסנל מיומנויות הנושק ליחסי אנוש גבוהים, שיווק, כלכלה, ניהול ועוד. כמו-כן, בשלב זה יש לקחת בחשבון את הגורם המבדיל והמייחד את העסק שלכם ממאות ואף אלפי בתי העסק השונים הקיימים בחוץ ומתחרים עם העסק שלכם. מהי התכונה המנצחת שלכם? מה אתם יכולים להציע שהם אינם יכולים להציע בעצמם? פיתוח תשתית ייחודית לעסק תכלול בחינת קהל היעד ופיתוח תפריט נכון ומותאם שיענה להעדפותיו של קהל היעד.
שלב #2 – שלב הניהול
אין ספק שלמרכיב האנושי ישנה השפעה רבה על הצלחתו של כל עסק ועסק. ולכן, בחירת צוות העובדים הינה אחת הבחירות החשובות ביותר שעליכם לעשות כמנהלים כחלק מעבודת ניהול מסעדה. בתחום המסעדנות בארץ, בשונה מהתחום בחוץ לארץ, אנו נוטים לראות תחלופה תכופה של עובדים שאינם מסוגלים, מצליחים או מעוניינים לעמוד במדדי האיכות של השירות, בין היתר בשל העובדה שהם רואים בעבודה זו עבודה זמנית. לכל עובד ישנו תפקיד חשוב בשרשרת העבודה במקום ולכן חשוב לבחור בעובדים אמינים, נאמנים, מסורים, פיקחים, תקשורתיים, ידידותיים ובעלי היכולת לקבל מרות וביקורת. המלצרים מייצגים את פני המקום ולהם ישנה השפעה מכרעת על עיצוב חווייתו של הסועד, גם במקרים בהם הוא פחות מרוצה מרמת האיכות של האוכל. כדי ששרשרת העבודה תתקתק כראוי, חשוב להכשיר את העובדים בהתאם לערכי המקום וליצור בהם תחושות מחויבות ואחריות כלפי מקום עבודתם. לצד זאת, חשוב לכם כמנהלים להצליח להאציל סמכויות באופן מושכל ונכון מבלי לחשוש שבמידה שתיעדרו ממקום העבודה, הוא יקרוס. ולכן, חשוב מאוד להכשיר את אחד מעובדי הצוות לתפקיד מנהל משמרת.
שלב #4 – שלב ההדרכה
מלבד כרישי מכירות שחיים ונושמים את התחום, האדם הממוצע והסביר מתקשה בנושא. סביר להניח שמדובר בכך שהמילה "מכירות" יוצרת קונוטציות שליליות ומחשבה מוטעית על כך שמכירה מוצלחת תכלול שכנוע מאסיבי, אגרסיבי, תקיף ולוחץ. במציאות, מכירה מוצלחת רחוקה שנות אור מכך. למעשה, מכירה איכותית ומקצועית אינה תרגיש כמכירה כלל וכלל ותתבסס על היווצרות של קשר אישי נעים ונינוח בין העובד ללקוח. עובד מוצלח הוא זה שיסייע בהתאמה המוצלחת והנכונה ביותר להעדפותיו של הלקוח כדי שיזכה ליהנות הן מחוויית שירות גבוהה והן מחוויית אכילה מהנה ומותאמת. במקרה שבו העובדים אינם יודעים כיצד לבצע מכירה מוצלחת או אינם מרגישים בנוח מהמעמד, הדרכת מכירות תטמיע בהם ערכי שירות מהמעלה הראשונה, תסייע להם ללמוד על תפריט המסעדה על בוריו ולמנף את חווית השירות.
פורטי ומרקין – מעלים אתכם על גל ההצלחה
מייסדי החברה, אלכס מרקין ותמר פורטי, מגיעים מעולם תוכן שונה ומספקים זווית משלימה אחד לשנייה. שותפות מוצלחת זו מתבססת על עולם האימון האישי-ארגוני ועל עולם הפיתוח והשיווק העסקי. לצד סדנת אלכוהול וסדנת מכירות, תמצאו שירותי ייעוץ למסעדות שעונים על הקשיים, הדילמות והצרכים המלווים את ענף המסעדנות, כשמטרתם היא שתזכו לחזות בתוצאות מוצלחות לטווח הקצר והארוך.