"יריקה בפרצופן של המשפחות השכולות"אלירן אהרון

הרצל חג'ג', אביה של סגן שיר חג'ג' הי"ד שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב מותח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בשחרור גופות מחבלים שרצחו יהודים בערב שבת האחרון.

"התחושות שלנו מאוד קשות", מספר חג'ג' לערוץ 7. "הם עושים משהו ביום שישי, עשר דקות לפני שבת, כשהם יודעים שאף אחד לא יכול להגיב. זה פשוט סוג של רמאות".

חג'ג' לא מצליח להבין את החזרת הגופות. "מדברים איתנו ועם משפחת גולדין שהם לא משחררים גופות של מחבלים. הגופה של המחבל הזה, מופיעה בבג"ץ, שנתנו למדינה חצי שנה להשיב. למה להחזיר אותן? זו פשוט יריקה בפרצוף של המשפחות השכולות. - כך אנחנו מרגישים את זה. איפה ההרתעה? איך רוצים לעשות הרתעה, אם אנחנו כל הזמן מוותרים", הוא אומר.

את עיקר הכעס שלו הוא לא מפנה לראש הממשלה. "הכעס הוא על שר הביטחון, שמדבר על ימין ומבטיח הבטחות ונתנו לו יד בעניין עונש מוות למחבלים, ומצד שני מאחורי הגב הוא עושה דברים בלתי מקובלים וזורק את זה על בג"ץ".

לשאלה האם ידי השרים לא היו כבולים אל מול בג"ץ עונה חג'ג', "בג"ץ לא חייב אותם לשחרר. הוא נתן להם חצי שנה להגיב לעניין של החזרת גופות, שיעבירו חוק או יחליטו משהו אחר לעשות עם זה. כל זה קרה לפני חודש וחצי, אז מה הלחץ? יש פה עניין אחר, אולי מתחת לפני השטח. אני לא מבין את ההתרפסות הזאת".

הוא מבהיר שכל מטרת המאבק היא למנוע את אירוע הטרור הבא. "ראינו בשנה ששיר נרצחה כמה משפחות הצטרפו למשפחת השכול. אנחנו מנסים למנוע את זה. יש אנשים שהולכים ברחוב ולא יודעים שהם הולכים להפוך למשפחה שכולה. למה? כי משתלם לרצוח יהודים. אנחנו מרגישים שאנחנו לא נלחמים רק בעמותות שמאל שפונות לבג"ץ כל הזמן, אלא גם נגד אלה שאנחנו תומכים בהם. זה לא צריך להיות כך".