ריבלין והונליין
ריבלין והונלייןצילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח הערב (ראשון) את הכנס השנתי של ועידת הנשיאים המתכנסת זו השנה ה-44 בישראל.

במהלך המפגש נשאו דברי ברכה נשיא המדינה, יו"ר ועידת הנשיאים סטפן מ. גרינברג ומנכ''ל הוועידה מלקולם הונליין.

במפגש שנערך בירושלים, השתתפו כמאה נציגים מ-53 הארגונים היהודיים המרכזיים בארצות הברית.

בפתח דבריו התייחס הנשיא לאירועים על גבול רצועת עזה בסוף השבוע האחרון וכן פנה אל משפחת גולדין אשר ישבה בקהל ואמר "ברצוני לומר בבירור שמדינת ישראל לא תשקוט עד להחזרת חללינו - אורון שאול והדר גולדין ואזרחינו - אברה מנגיסטו וג'ומעה איברהים אבו גנימה, המוחזקים בידי חמאס, כולנו אתכם בכאבכם. תפילותינו שלוחות לחיילינו שנפצעו אתמול. אל לאיש לחשוב שניתן לבחון את רצונה או יכולתה של ישראל להגן על אזרחיה".

בהמשך דבריו הודה הנשיא לנציגים על חלקם בתרומה להכרה בירושלים כבירת ישראל והתייחס לאתגרים העומדים בפני ישראל בשנת השבעים לעצמאותה. הנשיא אמר "ההכרה בירושלים הייתה הישג דיפלומטי גדול ופרי הצלחת עבודתכם. לקראת יום העצמאות השבעים, אנו גאים בכל מה שהשגנו עד כה, אך חובתנו היא לבנות את העתיד.

''כיום, ישראל ניצבת בפני מספר איומים ואתגרים. איראן שולחת זרועותיה ברחבי האזור, וזורעת אלימות, טרור וחוסר יציבות במזרח התיכון כולו. בצפון מכוון חיזבאללה אלפי טילים לעבר ישראל. בדרום ישנו חמאס, שמחזיק בבנינו היקרים כבני ערובה ואף מחזיק את תושבי עזה כבני ערובה, בעוד הוא מוסיף לתקוף את ישראל''.

ריבלין הדגיש, ''ישראל לא תאפשר לאיראן וגרורותיה לשבש את חיינו. נוסיף ונגן על גבולותינו ונקרא לעולם החופשי לעצור את הסיוע האיראני לטרור ולעצור את המרוץ האיראני להשגת פצצה גרעינית".

הנשיא התייחס לעליית האנטישמיות בעולם וחשיבות לימוד השואה היום יותר מתמיד ואמר: "אנטישמיות היא פסולה בין אם מקורה משמאל או מימין. עלינו לחשוף את האנטישמיות בכל מקום בו היא מרימה ראש, גם כאשר היא מסווה עצמה כאנטי ציונות. אנו שותפים למאבק הזה. עלינו לעמוד איתנים למען אחינו ואחיותינו שנרצחו בשואה. היום יותר מתמיד עלינו להוסיף וללמד את העולם ואף כמה ממנהיגיו אודות הפרק האפל בהיסטוריה והפשעים האיומים שבוצעו על ידי הנאצים ועוזריהם. לומר שיהודים שיתפו פעולה עם הנאצים הוא שפל חדש לגמרי''.

"אנו עם אחד", הדגיש הנשיא בסיום דבריו, "האיומים עימם אנו מתמודדים אינם פעוטים אלא מהותיים, אך לצד איומים מהותיים ישנן הזדמנויות גדולות. בואו נוסיף ונעבוד יחד, למען כולנו, למען האנושות כולה''.