רוברטס הערב לא מצליח לעצור את שחקני נס ציונה
רוברטס הערב לא מצליח לעצור את שחקני נס ציונהצילום: גלית יערי, מנהלת הליגה

בדרך לרעידת אדמה בבירה? אז נכון שהיא מדורגת שניה בליגה בספיגה עם 77.7 נקודות חובה בממוצע, ונכון שיש עוד הרבה זמן עד למאני-טיים של העונה, ועדיין - לספוג הפסד בידיי האחרונה בטבלת ליגת ווינר סל, זה לא קרה כבר הרבה זמן להפועל ירושלים.

הירושלמים שהודחו בשלב חצי גמר הגביע ביום שני בשבוע שעבר, הגיעו אל משחק הליגה הערב (ראשון) עם תקווה להתאושש מההדחה הכואבת וכאילו קיבלו בהזמנה יריבה קלה, את האחרונה בטבלה עירוני נס ציונה.

אמנם המפגש הראשון בין הקבוצות בכל הזמנים הסתיים בניצחון גדול לנס ציונה בתוצאה 61:89 בבית, אבל מאז הירושלמים ניצחו בכל שמונת המשחקים ביניהן בהפרש מצטבר של 123 נקודות ואף אחד לא באמת האמין כי הכתומים מסוגלים לחבר ניצחון מול האלופה מהבירה. אף אחד מלבדם.

נס ציונה שקלעה במחזור שעבר שיא עונתי של 13 שלשות, הנתון השני הכי גבוה בתולדות המועדון בליגת ווינר סל, לא הצליחה לעשות זאת שוב הערב אך עם הגנה חדירה ומשחק לא מחוייב של הירושלמים זה לא היה קשה מדי לנצח.

כבר לאחר 10 דקות של משחק אפשר היה להבין את המגמה כשלמרות ריצת 9:0 של האורחים מירושלים, אלה ירדו בסיום הרבע הראשון בפיגור קל בן שתי נקודות עם 20:22 שהראה שמשחק ההגנה חייב להשתפר.

משזה לא קרה ברבע השני הלך ההפרש ותפח וכבר הגיע בשיאו לדו-ספרתי עם 14 נקודות, 35:49 ואל הפסקת המחצית ירדו הכתומים כשהם מובילים בבטחה בתוצאה 40:55.

גם המחצית השניה לא בישרה טובות עבור הירושלמים שהמשיכו להציג רפיון גדול בהגנה ואל הרבע האחרון והמכריע ירדו כשהם בפיגור 58:72. ברבע האחרון ההפרש כבר הגיע לשיא בן 18 נקודות ובדקות הסיום הצליחו הירושלמים מעט למזער את הנזקים כשבסיום הפסידו כאמור לעולה החדשה והאחרונה בטבלה בתוצאה 79:88.

ככה לא לוקחים אליפות, מצד שני יש עוד הרבה זמן כדי לתקן. האם נראה שינויים בקרוב בעמדת המאמן?

קלעו לעירוני נס ציונה: דקוואן קוק 21, טל דן 17, קאליף וואייט 15, טאליב זאנה 12, גארי בראון 11, אלישי כדיר 5, אלעד הופמן 4, רביב פיטשון 2, נאור שרון 1.

לירושלים: קיילין לוקאס 15, ג'רום דייסון 15, טרנס קינזי 13, ריצ'רד האוול 10, יוגב אוחיון 10, יותם הלפרין 9, סטראטוס פרפרוגלו 5, ליאור אליהו 2.

במשחק נוסף שהסתיים במסגרת המחזור ה-17 בליגת ווינר סל, גברה הפועל אילת על בני הרצליה בתוצאה 84:71 ובכך קטעה רצף של שלושה הפסדים וברחה מעט ממאבקי התחתית בטבלת ליגת ווינר סל.