משטרה צבאית
משטרה צבאיתצילום: דובר צה"ל

המשטרה הצבאית יצאה היום (ראשון) למבצע "דרך ערך" ברכבת, בשיתוף קצינים וחיילים מחיל החינוך והנוער.

במסגרת המבצע, התפרשו 15 צוותים בתחנות ברחבי הארץ, ומקיימים לראשונה אכיפה ללא חלוקת דוחות שיפוט.

המבצע מתמקד בין היתר בעבירות הופעה ולבוש, במשמעת ובהתנהגות החיילים ברכבת. במהלכו, מחולקים דוחות שיישאו את הכיתוב "דוח אזהרה, לא לשיפוט", ועלונים חינוכיים שמבהירים את שלושת הערכים שמאחורי מבצע האכיפה - שליחות, משמעת ודוגמה אישית.

כפי שנכתב בעלונים, צה"ל רואה בחייליו נציגים מובילים גם במרחב הציבורי: "בידיכם היכולת לפעול ולהשפיע כך שהסביבה שלנו תהיה מכבדת יותר. נשמור על שיח הולם, ונממש הלכה למעשה את האימרה 'והדרת פני זקן'".

המשטרה הצבאית וחיל החינוך והנוער קוראים למפקדים לתדרך את חייליהם ולבדוק אותם היטב לאורך כל השנה, וביום ראשון בפרט.

"המטרה שלנו היא להעלות את מודעות המשרתים לחשיבות של התנהגות נאותה במרחב הציבורי", מסביר רע"ן מבצעים בחיל המשטרה הצבאית, סא"ל יובל יאמין. "אנחנו רוצים שחיילים ומפקדים יבינו שאזרחי ישראל מסתכלים עליהם, והם צריכים לשמש דוגמה".

רס"ן ירוס שיגוט, רמ"ד הסברה בחיל החינוך והנוער, מבהירה כי ערכי המשמעת, הדוגמה האישית והשליחות צריכים לבוא לידי ביטוי לא רק במבצע שקידם קצין חינוך ונוער ראשי, אלא בכל פעילות של צה"ל: "אנחנו מאמינים כי עיסוק בערכים אלו מחזק את צה"ל ואת החברה הישראלית כולה. פעולות ערכיות לצד אכיפה משמעתית משפיעים על כל חייל וחיילת".

"כשיסתיים המבצע נפיץ איגרת למפקדים בנושא", מסכם סא"ל יאמין. "נמשיך לקיים פעילויות חינוך ואכיפה דומות גם בעתיד". רס"ן שיגוט מוסיפה: "אין ספק שחיל החינוך והנוער ימשיך לשקוד על הטמעת ערכי רוח צה"ל דרך פעולות מהסוג הזה".