ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, מותח ביקורת חריפה על חמאס בעקבות התקריות האחרונות ברצועת עזה.

"חמאס מסתיר מטעני נפץ מאולתרים כדי לתקוף חיילים ישראלים ויורה רקטות לעבר ישראל. פעולות פחדניות כאלה רק יגבירו את האלימות, ולא ישפרו את מצבם של תושבי הרצועה", כתב השליח הלילה (שני) בחשבון הטוויטר שלו.

גרינבלט מגביר בעת האחרונה את המתקפה שלו על התנהלות חמאס ברצועה. לפני שבועיים כתב כי ארגון הטרור מסתייע באיראן כדי לפגוע באזרחי עזה.

בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו כתב גרינבלט כי "חמאס צריך לשפר את החיים של אלו שהוא אמור למשול עליהם, בוחר להגדיל את האלימות ואת הסבל של תושבי עזה".

הוא הוסיף, "דמיינו מה אפשר לעשות עם 100 מיליון הדולרים שאיראן מספקת לחמאס על בסיס שנתי, כסף שהארגון משתמש בו לנשק ולבניית מנהרות לתקיפת ישראל".

"חמאס צריך לאפשר להחזיר את שרידי הגופות של הדר גולדין ואורון שאול ולאפשר גם את שחרור האזרחים המוחזקים בעזה - אברהם מנגיסטו, הישאם אל-סייד וחומה איברהים אבו גאנימה", כתב שליח טראמפ.

לגבי איראן ומעורבותה בטרור נגד ישראל אמר גרינבלט כי איראן "מבזבזת כמיליארד דולרים בשנה לתמיכה בטרור בישראל, בלבנון, בגדה המערבית ובעזה.

'''כספי הדם' האלו רק מגבירים את האלימות ולא עוזרים בכלום לפלסטינים. השלטון המושחת בטהרן מבזבז את המשאבים של העם שלו על הרפתקאות צבאיות באזור במקום להשקיע במדינה ולקדם את השלום", הוסיף שליחו של טראמפ למזרח התיכון.