אלעזר שטרן
אלעזר שטרןצילום: מירי צחי/TPS

חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) מתייחס בראיון לעיתון "ישראל היום" לשירותם של חיילים וחיילות בצה"ל ומביע תמיכה בשירות חיילות בטנקים עם חיילים.

שטרן נשאל האם כאדם דתי אתה מתנגד לשילוב חיילות ביחידות קרביות? "לא רק שאינני מתנגד, אני חושב שזה נהדר. זה טוב לצבא ולחברה הישראלית. אינני מקבל את הטענה שלא טוב שחיילות יהיו בתוך טנק עם חיילים כי באותה מידה אפשר לטעון שלא טוב שיהיו יחד באוניברסיטה ובכל מקום ציבורי".

לשאלה מה ההבדלים בינו לבין ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, שגם הוא חובש כיפה סרוגה? השיב שטרן "אצלי העיקר הוא עם ישראל ואצלו זו ארץ ישראל. אצלי אין עליונות בין הדמוקרטיה לבין היהדות, אלא הן יחד. נוסף על כך, משום שאמי היא ניצולת אושוויץ, חשוב בעיניי לא פחות מכך ששואה לא תתרחש שוב לעולם, גם הערך של 'חביב אדם שנברא בצלם', כלומר אל תעשה הבדלים בין בני אדם".

לשאלה האם הוא תומך בפינוי ישובים יהודים ביו"ש הוא משיב, "אני בעד השארתם של גושי ההתיישבות בידינו, אך בהחלט תומך בפשרה. התפקיד המרכזי שלנו ושל הבית היהודי היה צריך להיות הזהות היהודית של ישראל, אבל הם רוצים לנהל את המדינה ולא להשפיע על זהותה היהודית".