
בעידן הרשת נהוג לחשוב שאמצעי הפרסום הפיזיים נזנחו מאחור ולמעשה אין בהם כל צורך יותר שכן הרשת כבר תעשה את העבודה. אין ספק שעובדה זו נכונה ורשת האינטרנט הינה כלי מצוין לפרסום ולמשיכת קהל יעד חדש לעסק שלכם. מאידך, הפרסום הפיזי עדיין עובד, פניה לקהל היעד הנכון באמצעים שונים עשוי להיות אפילו אפקטיבי יותר משיטות אחרות. ככל שמדובר בעסק קטן ומקומי יש לקחת בחשבון שקהל היעד שלו יהיה בדרך כלל אנשים אשר גרים בקרבת מקום. פרסום באמצעות פליירים ועלונים עשוי דווקא להועיל מאוד בתנאי שעושים אותו נכון.
פרסום עסקים קטנים הוא לעיתים מסובך יותר מאשר פרסום של רשת מזון גדולה, צריך להיות מדויקים מאוד ולהשתמש בהרבה יצירתיות ודמיון. לרב מה שמפיל עסק קטן בשנותיו הראשונות הוא פרסום לא נכון. כאשר אנו רוצים לפרסם מכולת לדוגמא, אין זה אומר שעלינו לשפוך דליים של כסף. פרסות של עסק קטן יכול להתבצע בדרכים לא יקרות במיוחד אך תוך שימוש בטכניקות פרסומיות שיביאו תוצאה טובה בזמן קצר.
עיר ללא הפסקה
בכל עיר ישנו מרכז עסקים כלשהו, לעיתים מדובר במקום קטן שמכיל כמה חנויות ולפעמים זהו מרכז קניות גדול. תל אביב היא עיר שלמה שכולה מרכז עסקים אחד גדול. עסקים בתל אביב קמים ונופלים במהירות ויש לכך סיבות רבות. אחת הסיבות היא פרסום לקוי אשר מתבטא בהסתמכות על נתיב פרסומי אחד ויחיד. למעשה הסתמכות כזו עלולה להיות הצלחה גדולה אך גם טעות ענקית וכדאי מאוד לנסות לבדוק אפשרויות אחרות. אמנם פרסום על גבי שלטי חוצות הוא יקר ושמור בעיקר לחברות מבוססות, אך ניתן לפרסם באמצעים פיזיים שונים כמו פליירים ועלונים אשר עשויים להגדיל מאוד את המכירות.
מקומונים עדיין מחולקים (אמנם בחינם) במקומות רבים מאוד ברחבי הערים. הסיבה שהם עדין מחולקים היא מכיוון שיש להם קהל יעד. רבים עדיין נוהגים לחפש את מבוקשם במקומונים שונים ועל כן כדאי לפרסם גם בשיטה זו. מקומון תל אביב הוא אחד העלונים הנפוצים ביותר וניתן למצוא אותו כמעט בכל בית עסק ברחבי העיר. הוא מופץ גם לתאי הדואר ונחשב למוכר מאוד וכן, עדיין אהוד מאוד על התושבים.
בכניסה לקניון
הליכה תמימה ברחוב או בקניון עשויה להסתיים בקניה של מוצר שכלל לא תכננו לקנות. חלוקת עלונים היא שיטה אפקטיבית מאוד ורבים משנים את דעתם או מחליטים החלטות על סמך עלון אשר נמסר להם. בקניונים רבים ישנם מספר בתי קפה ומסעדות, חלוקת עלון עם מבצע או תמונה מפתה עשויה בהחלט להפנות את הלקוח הפוטנציאלי לעסק שלכם ולא לזה הסמוך. פרסום בעזרת עלונים מייצר שיטות חדשות ולעיתים גורם לאנשים לחזור לחנות בשלב הקופה. זה קורה כאשר בדלפק מחולקים עלונים שמבשרים על מבצע או הנחה כל שהיא שמתקיימת בחנות.
המחירים גם הם סיבה טובה להשתמש בפרסום פיזי. ניתן לפרסם בתפוצה גדולה מאוד ובמחיר נמוך יחסית. לא תמיד חייבים להשקיע בהדפסה איכותית על גבי נייר כרום ולפעמים די בנייר פשוט עם מסר טוב שיעשה את העבודה. הרשת החברתית היא דרך נהדרת כדי לקדם עסקים וכדאי להשתמש גם בה. עם זאת מומלץ לעסקים קטנים לתת צ'אנס גם לפרסום פיזי בעזרת העלונים, במקומונים והפלאיירים. שושקיפוסט הינה רשת פרסום שעוסקת גם במיתוג. עיקר עבודתה הוא סביב הפרסום הפיזי והיא מתמחה ביצירת קמפיינים ייעודיים לעסקים קטנים. מומלץ לפנות לשושקיפוסט במטרה לקבל מידע רלוונטי בנושא.