שאלה נעלמה
שאלה נעלמהצילום: ג'ראר אלון

פסטיבל הצגות היחיד, הגדול ביותר שהתקיים עד כה, יעלה השנה 12 הצגות יחיד במתכונת חדשה.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר סיפרו מנהליו שרוב ההצגות שיועלו הן הצגות מקוריות ישראליות, המציגות קשת של נושאים שהחברה הישראלית מתעסקת בהם, אך בעיקר בנושאים אישיים. המרדף אחרי האושר, החיים בתוך המשפחה, המאבק להישרדות ועוד.

השנה הגיעו יוצרים מכל רחבי הארץ, ביניהם: יוצרים הנמנים על קבוצה תיאטרונית שחיים בקיבוץ חוקוק ("המופע של מלי"), משכונת כבאביר בחיפה ("ואדי מילח"), ממושב ניר חן בדרום ("לולקע") ועוד ועוד .

הוועדה האמנותית כוללת את יעקב אגמון יו"ר הוועדה, ממציא התיאטרונטו ומנהלו מזה 28 שנה, והיוצרים והשחקנים דניאלה מיכאלי ושמעון מימרן.

תיאטרונטו הינו פסטיבל של הצגות יחיד, המאפשר לשחקן ליצור דיאלוג ישיר עם הקהל, והינו אחד הפסטיבלים הוותיקים והמובילים בתחום התיאטרון.

זוהי המצאה ישראלית ובעקבות התיאטרונטו הישראלי נוסדו פסטיבלים דומים ברחבי העולם, אשר אחד מהם הוא פסטיבל תיאטרונטו בעיר קיל , גרמניה המעלה בכל שנה הצגה מתוך פסטיבל תיאטרונטו הישראלי.

ההצגה הטובה ביותר תזכה בפרס על שם השחקן ניסים עזיקרי, הניתן על ידי קרן תל אביב לספרות ואמנות ע”ש יהושע רבינוביץ.

הצגות הפסטיבל יועלו באולמות: תיאטרון יפו ותיאטרון הסימטה העליון והתחתון, לראשונה גם באולם החמאם. מועדון החמאם ביפו היה מוסד תרבותי בולט בחיי התרבות של מדינת ישראל בשנות ה-60 של המאה העשרים. לפני כמעט 30 שנה ערך בו דן בן אמוץ את ארוע הפרידה שלו.

בעכו ההצגות יתקיימו באולמות : האולם הלבן, אולם הדיוואן, ובסטודיו של מרכז תיאטרון עכו.

ברחבת תיאטרון יפו , כמו בכל שנה , יתקיים מיצג של כיתת בימוי ב' של ביה"ס לאמנויות הבמה סמינר הקיבוצים בניהולו של איציק וינגרטן, הפעם בנושא: "יום ההולדת האחרון" במופע ישתתפו עשרות תלמידים.

בכל ערב יתקיים סיור באורך כשעתיים בין סמטאות יפו, ביוזמת החברה לפיתוח יפו העתיקה.

הסיור ייצא בכל ערב בשעה 19:30 מרחבת תיאטרון יפו ויכלול סיור בגלריות של אמנים שונים ומגוונים הפועלים בסימטאות יפו העתיקה. יש למה לצפות.