בובת סופרמן
בובת סופרמןצילום: iStock

הכותב והמאייר החדש של חוברות סופרמן קיבל חינוך יהודי אורתודוקסי והוא רוצה שהדמות המאויירת תשוב להקרין תקווה לתיקון העולם, דווקא בזמנים הקשים שאנו חיים בהם.

"אני ילד יהודי מקליבלנד והחיבור שלי לסופרמן הוא מאוד מאוד עמוק, מבחינה גנטית", אמר בראיין מייקל בנדיס, בראיון ל"פורבס".

ההיגיון מאחורי האמירה המפתיעה נעוץ בכך שיוצריו המקוריים של סופרמן היו גם הם יהודים מקליבלנד, ג'רי סיגל וג'ו שוסטר, וכי בסיפורו של גיבור-העל הדמיוני ישנם מרכיבים יהודיים לא מעטים.

האופן בו הגיע סופרמן לכדור הארץ, למשל. הוריו שמו אותו בחללית כדי להצילו מאסון שהתרגש על הכוכב בו נולד, עניין המזכיר את סיפורו של משה רבנו שהוכנס לתיבה. שמו המקורי של סופרמן הדמיוני הוא "קל-אל", שם שמזכיר שמות עבריים רבים. גם האופן בו סופרמן הופך מעיתונאי ממושקף לגיבור-על נותח פעמים רבות כמעין פנטזיה של מהגרים יהודיים.

את בנדיס גידלה אמו במשק בית חד הורי. הוא התאהב בספרי הקומיקס בגיל ההתבגרות ולדבריו, הוא "למד" אותם באותה הדבקות שהשקיע בלימודי הקודש.

"אנו חיים בעולם שבו שמענו את סיסמתו של סופרמן, 'אמת, צדק והדרך האמריקנית' כל חיינו. נכון? אבל זו הפעם הראשונה שאי אפשר לקחת את הדברים האלה כמובנים מאליהם", הסביר. “כעת, אני סבור שהגיעה העת שסופרמן יתייצב וייתן לנו את אותה תקווה שאנו תמיד רוצים ממנו. זה דבר נהדר לכתוב דמות שמקרינה תקווה בתקופה שבה אנשים ממש, ממש זקוקים לה".