לפיד
לפידYonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח''כ יאיר לפיד, ייצא מחר (רביעי) לנסיעת עבודה מדינית בבריסל.

לפיד יקיים סדרת פגישות עם גורמים באיחוד האירופי, ביניהם שרת החוץ של האיחוד האירופי ושגרירים לאיחוד, במטרה לגייס אותם למהלך להוצאת ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק באירופה.

בחודשים האחרונים מוביל לפיד יחד עם חבר הקונגרס טד דויטש מארה"ב וארגונים נוספים את המהלך להוצאת ארגון חיזבאללה, על כל זרועותיו, מחוץ לחוק.

לפני כחודשיים הגיע לפיד לפרלמנט ההולנדי כדי לשכנע אותם להוביל את המהלך באיחוד האירופאי (הולנד היא המדינה היחידה שכבר הוציאה מחוץ לחוק את חיזבאללה) ומחר יגיע לבריסל לגייס את תמיכתם של שגרירי האיחוד האירופאי למהלך.

"מזה זמן רב אני פועל, יחד עם חבר הקונגרס טד דויטש וארגונים נוספים, כדי לגרום לאיחוד האירופי להוציא את הזרוע המדינית של החיזבאללה מחוץ לחוק. חקיקה כזו תאפשר לנו לעצור את נתיבי הכסף של החיזבאללה ולפגוע קשות בפעילותו", אמר לפיד.

לדבריו, ''אין הבדל בין הזרוע המדינית לזרוע הצבאית של חיזבאללה. זה אותו ארגון שמשתמש לרעה בחוקי העולם המערבי לקידום הטרור. זה אותו ארגון שמכוון על ישראל מאות אלפי טילים בתמיכה איראנית. בזמן כזה, כשהאיראנים מתבססים בסוריה אירופה לא יכולה לעמוד מנגד ולעצום עיניים".

כמו כן, במהלך ביקורו, יפתח לפיד את תערוכת הקריקטורות של פרויקט הקריקטורות הישראלי ( TICP The Israeli Cartoon Project) שנלחם באנטישמיות 'ובתעשיית השקרים' של ארגוני החרם על מדינת ישראל. התערוכה הייתה אמורה להיות מוצגת בפרלמנט האירופי, אך רגע לפני הצגתה הודיע האיחוד האירופאי כי התערוכה 'שנויה במחלוקת' לטענתם.

בחסות ארגון AJC וחברי פרלמנט אירופאים הוחלט להציג בכל מקרה את התערוכה והיא תוצג מחר בבניין סמוך בבריסל כדי לחשוף את פרצופה האמיתי של איראן לאירופה.