אבי מזרחי
אבי מזרחיצילום: פלאש 90

האלוף במיל' אבי מזרחי, מי שהיה שותף לניסוח פקודת השירות המשותף, אומר כי הרמטכ"ל מכבד את רבנים ומעולם לא התכוון לפגוע בציונות הדתית.

"הוא (הרמטכ"ל) חש שלמרות העבודה העמוקה שהוא עשה הם לא מבינים את התמונה האמיתית. הרמטכ"ל לא יצא נגד הרבנים או הציונות הדתית. להפך הוא אוהב אותם, הוא מחבק אותם. קצין דתי שלא רוצה להגיע לגדוד מעורב לא יגיע לגדוד מעורב. גם אם צהל לא מכריז על זה בריש גלי. אם הוא לא ירצה להגיע, הוא לא יגיע. צהל ימצה אותו במקום אחר".

הדברים נאמרו במסגרת סדרת הכתבות ״סוגר שלוש״ של צחי דבוש בגלי צה״ל לסיכום שלוש שנותיו הראשונות של איזנקוט כרמטכ״ל.

בכתבה נאמר כי בשנים אחרונות זיהו בצה"ל ירידה דרמתית ברצון להתגייס לשירות קרבית וביקשו לעודד גיוס לקרבי על ידי העלאת שכר, עזרה בתואר אקדמי והטבות נוסף.

בנוסף הרמטכ"ל שם לב שחיילים מגדלים זקן כחלק מאופנה עכשווית שפקדה לא רק את ישראל וביקש לשים לזה סוף - מהלך כזה הביא לעימות נוסף עם הציונות הדתית ולהגשת בג"ץ.

נציין כי לרמטכ"ל לא הייתה כוונה לפגוע בחיילים דתיים שמגדלים זקן כחלק מאורח דתי אלא בחיילים שאינם דתיים "המתעצלים" בגילוח היומיומי המחויב בפקודות. בסופו של דבר אחוז מגדלי הזקן צנח בחצי והותר לכל חייל דתי לגדל את זקנו בכפוף לאישורו של מפקדו.

עוד נציין כי בשיחות סגורות ביקש הרמטכ"ל לשמוע על מקרים בהם חויבו חיילים דתיים להתגלח אך לדבריו עד עצם היום לא הגיעה לידיו תלונה אמיתית אחת.