נערכות ליריד
נערכות לירידצילום: בנות י"א בשעלבים

כמדי שנה גם השנה נערכות תלמידות כיתה י"א באולפנת שעלבים ליריד החסד השנתי שלהן, והשנה נבחרה כיעד לתרומות עמותת 'קמים' המסייעת להורים שאיבדו את ילדיהם במחלות. על המיזם ועל העמותה שוחחנו עם שירה כהן, אחת התלמידות המארגנות את האירוע.

"בכל שנה השכבה של י"א מקיימת יריד שכולו מאה אחוז צדקה. השנה היריד הולך לעמותת 'קמים', זו עמותה של משפחות שחוו אבדן ילדים ממחלות קשות, העמותה עוזרת להם עם פסיכולוגים ופעילות חברתית לכל המשפחות".

כהן מספרת כי לקראת ההכרעה לייעד את היריד לעמותה זו היו כמה וכמה הצעות ובתום הצבעה הוחלט לבחור דווקא בעמותה זו "כי יש הרבה בנות שהן בתוך העמותה, כי יש להן אחים שנפטרו ממחלה".

על פי ירידי השנים שעברו בירידי האולפנה נאספים כמה עשרות אלפי שקלים וכהן מספרת על דוכנים לממכר ביגוד, נעליים, תכשיטים, כלי בית ועוד, דוכני אוכל, הגרלה ועוד וכל אלה מגיעים מהתרמה של בעלי חנויות. "עברנו בחנויות ושנוררנו תרומות ויש הרבה שתורמים", היא מספרת וכשהיא נשאלת אם לבעלי החנויות יש עוד כוח לתרום לאחר אינסוף בני ובנות נוער שמבקשים תרומות לשוק פורים בסניפי תנועות הנוער ומיזמים באולפנות ובישיבות, היא משיבה ומספרת כי אכן ישנם בעלי חנויות שאומרים שכבר תרמו אך "יש הרבה אנשים שתורמים ועוזרים".

לקראת קיומו של היריד הגיעה מקימת העמותה לאולפנה, שם פגשה את הבנות, סיפרה על הפעילות ועל היוזמה שהחלה לאחר שהיא עצמה איבדה ילד וחשה את החוסר במי שיסייע למשפחות, "היא אמרה שאם אין מי שיעזור למשפחות כאלה אז היא תהיה זו שתעשה את זה".

האירוע יתקיים מחר, יום שלישי, כאירוע פתוח לקהל הרחב.