
"שלושה טריגרים מפעילים עיתונאים ומזקיפים את אזניהם – הראשון הוא סיפור אישי, השני הוא כסף והשלישי רכילות", אומר ברק רום, איש יחסי ציבור ותיק ומנוסה, שכבר קרוב ל-30 שנה מכיר מקרוב גם את התקשורת מעברו כעיתונאי וגם את תחום יחסי הציבור, בו הוא עוסק כרגע. "שימוש באחד משלושת הטריגרים הללו יכול לקדם כתבה שלכם באמצעי תקשורת מוביל וכך יזכה גם העסק או השירות שלכם לחשיפה שרציתם".
"הפעם אתרכז בצלע השלישית והכי חשובה - רכילות", אומר ברק רום, הבעלים של משרד "ברק רום – יחסי ציבור". "כבנה של מי שהמציאה את ז'אנר הרכילות הישראלי – ציפי רום, מייסדות מדור "ציפורה" המיתולוגי - אפתח ואקבע: שימוש נכון במדורי הרכילות יהפוך אתכם לסלבריטאים בתחומכם במהירות הגדולה ביותר. קחו לדוגמה כמה מלקוחותיי: הפלסטיקאי דב קליין, המאמן הלאומי אלון גל, הסטנדאפיסט שלום אסייג, ועוד ועוד. כל אלה יודעים לנצל בצורה הטובה ביותר את מדורי הרכילות הרגילים ואת מדורי הרכילות העסקית, לצורך מינוף עסקיהם השונים".
"אין בכל כלי התקשורת בישראל תופעה חזקה כמו מדורי הרכילות", אומר ברק רום, "עיתונים רציניים וכלכליים כמו "גלובס", "דה מרקר" ו"כלכליסט", מצויידים כולם בעמודי רכילות עסקית על בסיס יומי. האמינו לי שאם אודי אנג'ל, יצחק תשובה, רמי לוי ואחרים עושים כל מאמץ על מנת להשתלב בתוך המדורים הללו, גם לכם זה כדאי. כנראה שהם מבינים טוב מאוד משהו שאתם עדיין לא קלטתם".
וכאן מגיע ברק רום ללב העניין: "רבותיי, הלקוחות שלכם אוהבים לרכוש מוצרים מווינרים. הם אוהבים להגיד שהם השתמשו במוצר או בשירות של מישהו שמופיע הרבה בתקשורת ושהוא מפורסם ומצליח. לכן שימוש במדור רכילות בעיתון מקומי, ארצי או במדור רכילות עסקית בעיתון כלכלי, עשוי לשמש מנוף ענק להצלחה עסקית".