ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ בעמיחי
ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ בעמיחיצילום: הלל מאיר /TPS

ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ, הגיע בצהריים (רביעי) לביקור ביישוב החדש עמיחי, אליו הגיעו המבנים הראשונים עבור מפוני עמונה.

"ראש הממשלה התרגש מאוד כשראה הבוקר את תמונות המבנים המגיעים לעמיחי ושלח אותי לחזק את ידיכם", סיפר הורוביץ, "אין ספק שהאירוע הזה הוא רגע של התרוממות רוח עבורנו".

הורוביץ עמד מקרוב על העברת המבנים, משך העבודה והקשיים שבדרך עד לסיום הבניה. הוא נכנס לאחד המבנים כדי לבחון בעיניו את תנאי המחיה הצפויים לאנשי עמונה. "אחרי התקופה הקשה שעברו ראוי שיחיו בתנאים סבירים ואף טובים", אמר.

ראש מועצת בנימין, אבי רואה, עידכן את הורוביץ בהתקדמות הבניה והשלמת ההיערכות לקליטת מפוני עמונה. "בשבועות הקרובים תסתיים מלאכת שיפוץ המבנים - ולמעשה הצפי הוא שלפני פסח תושבי עמונה יעברו לכאן יאכלסו את המבנים", אמר.

אביחי בוארון, יו"ר מטה עמונה ביקש מהורוביץ להעביר לראש הממשלה מסר לפיו, "זו הפעם הראשונה מזה עשרים וחמש שנה שמוקם ישוב ישראלי ביו"ש באופן רשמי. זו מהפכה שראש הממשלה חתום עליה וזה מבטא שינוי תודעתי עמוק שמדינת ישראל עוברת ביחס ליו"ש ולאזרחי ישראל שגרים ביהודה ושומרון".

"אין לי ספק, שבהקמת עמיחי, ראש הממשלה ממחיש לעולם כולו: ישראל מושקעת חזק ביהודה ושומרון כי כאן זה הבית של העם היהודי, ועל כך אנחנו מודים לו ומברכים אותו", הוסיף בוארון.

בהמשך הביקור, תיאר ישראל גנץ, המנהל מטעם המועצה את העבודות להקמת הישוב, את השלבים הבאים בהקמת עמיחי וסיפר ארבעה מגרשים עדיין לא פותחו ולמעשה לארבע משפחות לא נמצא פתרון. הורוביץ אמר כי יואץ הליך מציאת הפתרונות עבורם. בהמשך ביקורו סייר הורוביץ בתל שילה ובמרכז המבקרים.

מסיבת עיתונאים ביישוב עמיחי: מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה