הנשיא נפגש עם בני המשפחות
הנשיא נפגש עם בני המשפחותצילום: מארק ניימן/ לע"מ

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע נערך היום (חמישי), ז' באדר, בהר הרצל, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון אביגדור ליברמן, צמרת צה"ל ובני המשפחות השכולות.

"משפחות יקרות, בכל שנה, ב-ז' באדר, עולה ומטפסת זעקת הכאב הכבושה את ההר." פתח הנשיא והוסיף: "כמו משה העולה אל הר נבו ורואה את הארץ ואליה לא ייכנס, עולה הזעקה אל הר הזיכרון, מחפשת מקום להניח בו את ראשה – וְאָיִן."

הנשיא הדגיש בדבריו על מחויבותה של המדינה להבאת הבנים לקבר ישראל, "חובתה של מדינת ישראל והעומדים בראשה לעשות הכול, כלפי חיילינו שלא שבו מן הקרב. לעשות הכל, כדי להחזיר אותם הביתה, ולהסיר את משאו הכבד של הספק מעל כתפיה של המשפחה".

"החובה הזו עומדת לנו, כאומה וכמדינה, בכל יום ובכל לילה, מיום שנפלו החללים הראשונים, חללי המחתרות שמקום קבורתם טרם נודע ועד עצם היום הזה, ארבע שנים לאחר מבצע צוק איתן", הוסיף הנשיא

הנשיא פנה אל המשפחות ואמר: ״משפחות יקרות, ברגעים הללו, איננו מבקשים דבר, מלבד לקרוא בשמותיהם, חקוקים בלוח האבן, לשתוק אותם, ולדמיין את חיוך פניהם. לא נפסיק לחפש אתכם, נמשיך ונעשה כל שביכולתנו, כדי שתמצאו מנוחה נכונה. יהיו נשמות בנינו האהובים צרורים בלבנו, בזכרוננו ובצרור החיים לעד. אמן".